Jump to content

Dockside marine konkurs, hva med min båt som er i opplag der?

bella

Recommended Posts

Hei,

Fikk i dag den ikke uventede beskjeden om at Dockside Marine i Tønsberg bægjerer oppbud. Min "bekymring" er at min båt ligger i opplag hos dem. Båten er ikke på noen måte finansiert gjennom dem, og båten er registrert i NIS NOR.

Noen som har noen erfaringer og/eller innspill på hva jeg her bør gjøre?

Info fra dockside er som følger og jeg siterer:

"Vi tilstreber å starte nytt firma og og jobber med å få til løsninger slik at ulempen for deg som opplagskunde skal bli så små som mulig. Vår målsetning vil, dersom nytt firm blir startet, være å ferdigstille og levere alle opplagsbåter ihht kontrakt primo april.

Dersom v får til dette har AC-NOR vært så sjenerøse å stille opplagslokalene til vår disposisjon i den peioden.

Foreløpig har vi desverre ikke mer konkret informasjon. Vi beklager sterkt det intrufnet, og håper på forståelse for at vi behøver litt tid for planeging og arbeid nå fremover.

Vi vil kontkate deg straks vi har flere opplysninger"

Hva gjør jeg?? henter båten, eller lar den ligge??

Redigert av bella (see edit history)

Kjedelig å havne i andres trøbbel :sad: . Jeg tror dette er omtrent som om et parkeringsselskap skulle gå konk, og du hadde bilen din i garasjen deres. Bilen blir ikke videresolgt av den grunn, men det kan komme nye betingelser der du står. Båten er vitterlig din, så jeg ville ikke vært bekymret for å miste den. Jeg ville imidlertid fulgt nøye med på hva som skjer med plassen den står på. Etterprøv informasjonen du får, så langt det lar seg gjøre. F.eks. dette med at opplagslokalene står til disp., og at det ikke kommer uventede kostnader fra eieren i etterkant. Om det begynner å komme motstridende og/eller uklare opplysninger fra forskjellig parter i saken, så ville jeg hentet båten.

Jeg har også båten min der.

Konkursen kom vel ikke så overraskende, selv om jeg hadde håpet på et annet utfall. Håper også at de får igang ny virksomhet - som de skriver er de jo da innstilt på å oppfylle avtalene våre mht opplag.

Utfordringene vi kan møte, slik jeg ser det, er b.l.a.

• Krav om betaling for leie av opplagsplass fra konkursåpning til utsett (fra eier av lokalene)
  • Krav om betaling for utsett o.l
  • Ev. service og vedlikehold avtalt men ikke utført ennå. Rundt halvparten av opplagsavtalen forfaller ved utlevering og er derfor ikke betalt. Her legger jeg til grunn at vi kan avkorte i restbetalingen i den grad noe av avtalen ikke er oppfylt. Det vil også måtte gjelde kostnader til leie og utsett, jfr. ovenfor.
  • Avtalte tilleggstjenester som er fakturert og betalt, men som i ettertid ev. måtte vise seg ikke utført eller ikke tilfredsstillende utført. Håper vi ikke opplever det.
  • En del prakk og praktiske problemer knyttet til ovenstående og reklamasjoner

Noen bekymring for båten har jeg ikke. Den er jo registrert i mitt navn og jeg har kjøpekontrakt med hin-nr.

Hilsen KOB, Nimbus Nova 35

Har de gått konkurs? :sad:

Jeg snakket med Alf(i slagsavdelingen) som jobber der, og han sa ikke det. (snakket med han på mandag, i går)

Har hørt noe annet, men kan desverre ikke si det pga ikke helt klart enda.

Men har ikke hørt om noe konkurs.

Mvh Til Sjøs

Sondre

Redigert av Til Sjøs Sondre (see edit history)
  • 3 uker senere...

Ser at Johs Lunde gruppen har kjøpt opp konkursboet fra Dockside. Det ryktes for noen år tilbake at de var interessert i å kjøpe Dockside. Eierne hadde nok gjort klokt i å selge den gang. Men Alf er i gang igjen han - sammen med Lunde gruppen.

Litt mer står her

Bra for opplagskundene at Nye Dckside overtar forpliktelsene på opplagskundene

Redigert av Bitteliten (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...