bella Startet 16.Februar.2009 Link til dette innlegget Startet 16.Februar.2009 (redigert) Hei, Fikk i dag den ikke uventede beskjeden om at Dockside Marine i Tønsberg bægjerer oppbud. Min "bekymring" er at min båt ligger i opplag hos dem. Båten er ikke på noen måte finansiert gjennom dem, og båten er registrert i NIS NOR. Noen som har noen erfaringer og/eller innspill på hva jeg her bør gjøre? Info fra dockside er som følger og jeg siterer: "Vi tilstreber å starte nytt firma og og jobber med å få til løsninger slik at ulempen for deg som opplagskunde skal bli så små som mulig. Vår målsetning vil, dersom nytt firm blir startet, være å ferdigstille og levere alle opplagsbåter ihht kontrakt primo april. Dersom v får til dette har AC-NOR vært så sjenerøse å stille opplagslokalene til vår disposisjon i den peioden. Foreløpig har vi desverre ikke mer konkret informasjon. Vi beklager sterkt det intrufnet, og håper på forståelse for at vi behøver litt tid for planeging og arbeid nå fremover. Vi vil kontkate deg straks vi har flere opplysninger" Hva gjør jeg?? henter båten, eller lar den ligge?? Redigert 16.Februar.2009 av bella (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Stor Stas Svart 16.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2009 Kjedelig å havne i andres trøbbel . Jeg tror dette er omtrent som om et parkeringsselskap skulle gå konk, og du hadde bilen din i garasjen deres. Bilen blir ikke videresolgt av den grunn, men det kan komme nye betingelser der du står. Båten er vitterlig din, så jeg ville ikke vært bekymret for å miste den. Jeg ville imidlertid fulgt nøye med på hva som skjer med plassen den står på. Etterprøv informasjonen du får, så langt det lar seg gjøre. F.eks. dette med at opplagslokalene står til disp., og at det ikke kommer uventede kostnader fra eieren i etterkant. Om det begynner å komme motstridende og/eller uklare opplysninger fra forskjellig parter i saken, så ville jeg hentet båten. Sitér dette innlegget Link to post
lippert Svart 16.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2009 Forstår det slik at Dockside har leid hos AC Nor. Ta en telefon dit og hør hvordan de har tenkt å forholde seg til de båtene som ligger i opplag. Det er greie folk å snakke med. Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post
Skipper Worse Svart 17.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2009 Du kan ta det med ro, det er ingen fare -- spesielt siden båten er reg. i NOR. Su har en avtale om opplag og den skal du bare forholde deg til. Ingen kan foreta seg noe med rettsvirkninge for deg uten varsel heller. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
bella Svart 17.Februar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2009 Godt å høre! Da kan jeg ta dette med ro, men jeg kommer ti å følge med fremover! Sitér dette innlegget Link to post
KOB Svart 17.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2009 Jeg har også båten min der. Konkursen kom vel ikke så overraskende, selv om jeg hadde håpet på et annet utfall. Håper også at de får igang ny virksomhet - som de skriver er de jo da innstilt på å oppfylle avtalene våre mht opplag. Utfordringene vi kan møte, slik jeg ser det, er b.l.a. Krav om betaling for leie av opplagsplass fra konkursåpning til utsett (fra eier av lokalene) Krav om betaling for utsett o.l Ev. service og vedlikehold avtalt men ikke utført ennå. Rundt halvparten av opplagsavtalen forfaller ved utlevering og er derfor ikke betalt. Her legger jeg til grunn at vi kan avkorte i restbetalingen i den grad noe av avtalen ikke er oppfylt. Det vil også måtte gjelde kostnader til leie og utsett, jfr. ovenfor. Avtalte tilleggstjenester som er fakturert og betalt, men som i ettertid ev. måtte vise seg ikke utført eller ikke tilfredsstillende utført. Håper vi ikke opplever det. En del prakk og praktiske problemer knyttet til ovenstående og reklamasjoner Noen bekymring for båten har jeg ikke. Den er jo registrert i mitt navn og jeg har kjøpekontrakt med hin-nr. Sitér dette innlegget Hilsen KOB, Nimbus Nova 35 Link to post
2nd Trikker'n Svart 17.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2009 Det eneste jeg hadde vært bekymret for er "betalte tjenester" i opplagsperioden. Dersom du har bestilt og betalt for noe som ikke er gjort ennå - tror jeg de pengene er tapt. Sitér dette innlegget Link to post
tilsjos.no Svart 17.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2009 (redigert) Har de gått konkurs? Jeg snakket med Alf(i slagsavdelingen) som jobber der, og han sa ikke det. (snakket med han på mandag, i går) Har hørt noe annet, men kan desverre ikke si det pga ikke helt klart enda. Men har ikke hørt om noe konkurs. Mvh Til Sjøs Sondre Redigert 17.Februar.2009 av Til Sjøs Sondre (see edit history) Sitér dette innlegget WWW.TILSJOS.NO Tips oss på: tips@tilsjos.no Link to post
KOB Svart 17.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2009 Er nok konkurs, ja. Ingen tvil om det. Sitér dette innlegget Hilsen KOB, Nimbus Nova 35 Link to post
Bitteliten Svart 8.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2009 (redigert) Ser at Johs Lunde gruppen har kjøpt opp konkursboet fra Dockside. Det ryktes for noen år tilbake at de var interessert i å kjøpe Dockside. Eierne hadde nok gjort klokt i å selge den gang. Men Alf er i gang igjen han - sammen med Lunde gruppen. Litt mer står her Bra for opplagskundene at Nye Dckside overtar forpliktelsene på opplagskundene Redigert 8.Mars.2009 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 8.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2009 Bra for opplagskundene at Nye Dckside overtar forpliktelsene på opplagskundene Med de tidene som er nå, hadde de neppe noe valg. Om de skulle ha en reell mulighet til å klare seg videre mener jeg..... Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Nils1 Svart 8.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2009 (redigert) Lunde Gruppen her og ---- Begynner vel å bli ganske mange steder de er tungt inne nå- er ikke sikker på hvor sunt dette er for oss brukere --- men men - er vel slik det er blitt "bigger is better----biggest is best" Redigert 8.Mars.2009 av Nils1 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.