Jump to content

Trenger råd/anbefalinger, ankerwinch forut, Princess 414!

mateco

Recommended Posts

syrefast kjetting løser muligens problemet med kjetting som stabler mye i høyden.

Uffa meg, en heeeelt annen pris, men vil nok helt sikkert hjelpe på stablingen :yesnod: . Men er det verdt 8 ekstra båtlapper? :nonod:

Noen ganger løser problemet seg selv etter litt bruk også. Kjettingen blir "løsere" etter hvert. Den vipper ikke kjettingen over kabularet når ankeret kommer opp, siden den står såpass nærme? Hender man må ha et hjul over kjettingen for å hindre dette. Gratulerer med nyinnstallert "duppedings". Alltid gøy med noe nytt.

Håper du har rett og at den vil bli litt "løsere" etterhvert :yesnod: Det vil kanskje hjelpe på når kjettingen er våt også??

Har prøvd å tørrkjøre litt opp/ned uten noe problemer med kapilaren. Plattformrullen vipper ankeret før det når noen kritisk høyde og dermed feil visning til kapilaren!

Derimot hender det at ankeret ikke kommer riktig i krybba. Har lest at det finnes en svivel med en liten "knekk" som tvinger ankret i riktig posisjon på rullen. Skal kikke litt blant de lokale pusherne i morgen for å se om jeg finner noe sånt!

Og ja, det er helt klart spennende med nymonteringer :yesnod::flag:

:sailing:

Bjørn

Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !!

Til Maarud!

Undersiden er forsterket med en tilpasset vannfast kryssfiner på ca. 30 mm tykkelse. Platen er så stor at, foruten gjennomføring av selve winch-festet, er også gjennomføringsboltene for plattformrullen festet i samme platen. Originalt så vil jeg gjette på ca 15mm tykkelse i fordekket. Det betyr at dekket totalt er ca 45mm.

:sailing:

Bjørn

Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...