Jump to content

Navico RT6500S VHF

-Luna-

Recommended Posts

Fikk meg en gratis VHF!

Noen som kjenner denne og/eller har en brukermanual??

Bilde

Det eneste som er problemet mitt er hvor + og - kobles på denne pluggen og hvor skaffer jeg en slik plugg? Vil anta pluss er den siden som er buet, men det er ikke alltid så lurt å anta saker heller da!

Bilde

Ellers fulgte det ikke holder til håndsettet.

Joda 24 T m/49Hk P4.108 Åpen båt m/15Hk Yamarin 5150BR 80Hk Yamaha Nimbus 3000 VP TAMD41P 192Hk Skorgenes Sonic 375

Jeg kan trikse til en kobling, men ville helst ha den orginale kontakten. Dette for å kunne ta ut utstyret om vinteren ol.

Clasolsson og biltema har ikke. Bilbutikk har ikke den. Tror jeg får stikke innom maritim å se om de har.......

Joda 24 T m/49Hk P4.108 Åpen båt m/15Hk Yamarin 5150BR 80Hk Yamaha Nimbus 3000 VP TAMD41P 192Hk Skorgenes Sonic 375

Nå har jeg fått tak i orginal ledningen med sikring. Simrad på laksevåg hadde den på lager. 181Kr er vel ikke noe å surte for så nå kommer alt på stell. Da er det bare å kjøpe en antenne og montere inn sakene  :wink:

Begynner ikke dette å bli svært gammelt? Lite display og manglende dualwatch/ dårlig scannefunksjon gjør at jeg er i ferd med å bytte ut min i en moderne VHF med DCS. Du får dem fra kr 2000,- (Seatronic)

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Begynner ikke dette å bli svært gammelt? Lite display og manglende dualwatch/ dårlig scannefunksjon gjør at jeg er i ferd med å bytte ut min i en moderne VHF med DCS. Du får dem fra kr 2000,- (Seatronic)

Denne har både scanning og dualwach. Gammel, joda ønsket meg DSC men hvorfor kjøpe ny når jeg fikk denne gratis da.........

Godt nok for mitt bruk  :yesnod:

• 15 år senere...
REM skrev On 13.5.2004 at 15.25:

15 år gammel tråd, så nå begynner denne VHF'en nok å bli litt gammal.

Jeg har en RT6500S liggende, kjøpt i 1997 ifølge kvittering, men ikke brukt siden 2002 antagelig (før jeg kjøpte båten). 

Tenkte å koble den opp hjemme for å høre på skipstrafikken på havna, hvis scanningen funker bra nok da.

Engelsk bruker manual finnes her http://moegster.no/Navico_RT6500-User-Manual.pdf

Jeg har en manual på dansk. Om norsk utgave av VHF'en har noen ekstra kanalen vet jeg ikke på sparket. 

Dvs. om den har L og F-kanalene. 

Har aldri slått den på, ennå.

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Nå kjenner jeg ikke denne VHF'n, men er det et kvalitetsprodukt er ikke alder noe problem. Jeg kjøpte meg en Sailor RT2048 i 1989 (altså for 30 år siden) og den er god som ny og helt på høyde med det som selges nå. Det den mangler er DSC. Den kommer nok til å overleve meg.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...