skiboat Startet 12.Mai.2004 Link til dette innlegget Startet 12.Mai.2004 Jeg har en 91mod. yamaha 40(tror det er HEO) som surrer og går meget fint synes jeg. Starter alltid og ikke noe problem, bortsett fra.. :) *Av og til når den går på tomgang eller litt høyere turtall så får jeg en liten sånn "plystre" lyd, jeg synes det høres litt sånn metal aktig ut. Har fått forklart at dette er en bensin/luft justering og at dette ikke er noe å bry seg med. Kjørte hele sesongen i fjor uten noe problem, men hadde en liten slik lyd som regel en gang eller to hver tur jeg hadde. Har ikke merket noen spes. forskjell på kald eller varm motor. Er det noen som vet hva jeg skal gjøre, synes lyden er litt ekkel og vil gjerne at min motor fortsatt skal være i topp stand :) André Sitér dette innlegget Link to post
skiboat Svart 23.Juli.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2004 Fikk så bra svar i sted at jeg tenkte jeg skulle prøve denne igjen som jeg ikke fikk noe svar på sist. Se melding over. Litt vanskelig med slike lyder og sånt men det er en sånn "tjsitch" lyd som er meget lys. Kan dette ha noe med totaktsoljen? Rart at den da ikke kommer i noe spes. mønster.. Sitér dette innlegget Link to post
puteunderarmen Svart 23.Juli.2004 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2004 neppe noe med oljen da den er blandet før den går gjennom pumpa og inn i forgasseren. jeg tror du drar falskluft inn innsugsmanifoilen. lyden er sikkert der når du gir full pinne, men da hører du den ikke! Sitér dette innlegget Link to post
Arvid_A Svart 23.Juli.2004 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2004 Har du "lyddemper" på luftinntaket på forgasseren (et slags deksel som skal dempe innsugningslyden)? På min motor (Mariner) sitter det et slikt, og den forbindelsen er det montert gummiforinger/tetningsringer rundt luftinntaket til hver forgasser. Jeg kan godt tenke meg at dersom en av disse tetningsringene ikke tetter skikkelig av en eller annen grunn, vil det kunne oppstå en slik hvislelyd når man gir på litt gass. Hvis motoren ellers går som den skal, har jeg ingen tro på at det er noe alvorlig fatt. Sitér dette innlegget Link to post
skiboat Svart 23.Juli.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2004 Masse gode tips her i dag Jeg har også tro på at den drar falsk luft. Siden det ikke er gjort noen justeringer og godt lagret på høsten. Jeg har et slikt deksel foran som er svart plast, tomt inni. Skal sjekke gummi foringene der i dag, samt gå over alt fra tanken og fremover hvis gummi foringene ikke hjelper. Man kan desverre se seg litt blind til tider, men nå ser jeg lyset Takker nok en gang Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.