CptGreenvalley Startet 18.Februar.2009 Link til dette innlegget Startet 18.Februar.2009 (redigert) Heisann! Jeg er midt i en rennovasjon av en gammel Alicraft Norwin 18 med 250 drev og i den forbinelse har jeg litt problemer... "Tappen" ut fra drevet der vi kobler til styrevaieren i motor rommet er veldig treg. Jeg sliter med å bevege den selv når drevet ikke er montert. Prøvd å se igjennom manualen for et lignende drev for å finne evt smøreskurer eller lignende men ikke helt funnet ut av dette enda. Hadde satt stor pris på noen tips :) Mvh Timtam Redigert 18.Februar.2009 av timtam (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Moyja Svart 18.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2009 På toppen av styregaffelen (inne i båten) skal det være en smørenippel. Det beste hadde nok vært og løsnet settskruen på styrearmen, banket ut styregafflen slik at du kommer til foringene. Renset evt skiftet disse. Skiftet nedre tettering/leppe montert sammen med vannfast smørefett, pusset irr av akslingen på styregaffelen.. Du kan jo prøve og dra på med en god rustløser, ikke Wd40 eller da disse ikke er noen gode rustløsere. Sitér dette innlegget Link to post
CptGreenvalley Svart 18.Februar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2009 Tusen takk for kjapp tilbakemelding Da har jeg litt å prøve ut :) Sitér dette innlegget Link to post
CptGreenvalley Svart 26.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2009 Har jobbet med styrepinnen i vinter med utallige smørerunder og nå glir det mye bedre. Den originale smøre koppen har tydeligvis tatt for stor plass for tidligere eier så jeg fikk beskjed av en som kunne litt om drevet av denne var fjernet. Rustløser og "jobbing" fram og tilbake gjorde susen, selv om jeg gjerne ville det skulle glidd bedre. Uansett bedre enn det var.. Mvh timtam Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.