Frikar Startet 18.Februar.2009 Link til dette innlegget Startet 18.Februar.2009 (redigert) Nå har jeg endelig bestemt meg for legge teak dørk ute på akterdekk, trapper til fb og badeplattform. Det fristet å kjøpe ferdig skåret til med da dette kostet 60.000 ble det nok å gjøre det selv dette og.... Selvkosten på dette blir nok ca 15.000,- tror jeg, men det vil jo vise seg Jeg skal bruke staver på ca 6mm tykk å ca 55mm bred, kjøpes hos west system. (har leverandøravtale her så hvis noen i området her trenger teak så kan jeg skaffe dere dette til nettopriser? Først tenkte jeg at jeg skulle skjære til noen plater å legge under slik at jeg kan skjære ut platene i båten for så å ta de hjem å legge teaken få her hjemme i varmen. Hvilke plater skal jeg benytte, vannfast kryssfiner? Hvor tykk? Høyde er ikke noe problem noen plass. Håper noen kan hjelpe. Espen Redigert 18.Februar.2009 av Frikar (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
blacki Svart 18.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2009 Nå har jeg endelig bestemt meg for legge teak dørk ute på akterdekk, trapper til fb og badeplattform. Det fristet å kjøpe ferdig skåret til med da dette kostet 60.000 ble det nok å gjøre det selv dette og.... Selvkosten på dette blir nok ca 15.000,- tror jeg, men det vil jo vise seg Jeg skal bruke staver på ca 6mm tykk å ca 55mm bred, kjøpes hos west system. (har leverandøravtale her så hvis noen i området her trenger teak så kan jeg skaffe dere dette til nettopriser? Først tenkte jeg at jeg skulle skjære til noen plater å legge under slik at jeg kan skjære ut platene i båten for så å ta de hjem å legge teaken få her hjemme i varmen. Hvilke plater skal jeg benytte, vannfast kryssfiner? Hvor tykk? Høyde er ikke noe problem noen plass. Håper noen kan hjelpe. Espen Bor på Karmøy og kanskje jeg sender deg en melding da når jeg skal kjøpe litt teak. Vannfaste kryssfiner er vel å foretrekke vil jeg tro(?) 9mm kanskje... Fordel om dem kanskje ikke er for tunge om du skal åpne dørken/motorrom kanskje?.. Sitér dette innlegget Link to post
Frikar Svart 18.Februar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2009 Bare gjør det du blacki. Kanskje 9mm er bra, lurer på om jeg kan bruke tynnere kanskje 6mm? Noen som vet? Espen Sitér dette innlegget Link to post
M/S Malene Svart 18.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2009 På mange båter (inkl min) er teaken limt på glassfiberplater, men dette betinger vel et fast underlag Sitér dette innlegget Link to post
alfb Svart 18.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2009 Viss ikke jeg husker feil, er det hos meg under teak'n brukt 6mm x-finèr på dørken og 9mm på lukene Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.