Walter_S Svart 29.Mars.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2006 bastard30000 skrev: .....Håper bare jeg har koblet antenne riktig nå daGratulerer! Angående antenna - her er det ikke rom for feilkobling - vel, joda, 50% sjansje......... Det burde ikke være vanskelig, Per Christian! Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
M/S Bastard Svart 29.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2006 (redigert) Walter_S skrev: Gratulerer! Angående antenna - her er det ikke rom for feilkobling - vel, joda, 50% sjansje......... Det burde ikke være vanskelig, Per Christian! Ja, jeg har skrudd i pluggen selvsagt! Den går jo bare på en vei Men jeg kjøpte ny antenne i løse deler, så den måtte kobles på en enkel måte i bunn på antenna. Samt at pluggen måtte loddes på. Hvordan sjekker jeg antennen med ett multimeter da, hvis det går Etter noen forsøk fikk jeg med meg et gult blink i lampa også, tilogmed pæra i tallskiva fungerer. Var ikke skrudd på i øyblikket den da. Redigert 29.Mars.2006 av bastard30000 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 2.April.2006 Link til dette innlegget Svart 2.April.2006 Ja, nå er også antennen skikkelig i orden. Hoten kontroll er stadig på lufta hører jeg. Men, jeg syns det er litt dårlig lyd på apraturen. Er det noen mulighet for justering der? Ellers er jeg fornøyd med kassa. Forresten, er det noen lur måte og lage oppheng på? Jeg mangler den monteringsplaten Sitér dette innlegget Link to post
avsluttet Svart 2.April.2006 Link til dette innlegget Svart 2.April.2006 gratulerer bastard30000, jeg ser av bildet at selve "kassen" ikke er på. Har du tatt den av eller mangler du den også? Når det gjelder lyden synes jeg den er veldig høy og klar på dette apparatet, kan det være høytaleren som er litt dårlig? Her er forresten skrytebilde av min, montert Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 3.April.2006 Link til dette innlegget Svart 3.April.2006 Hei Traust! Joda, jeg har kassen. Den tok jeg av mens jeg holdt på med og fikse litt. Skal sjekke om lyden blir noe bedre med kassen på, for nå er det ikke noe som skjermer lyden. Mulig jeg kan lage beslag selv for og henge den opp, slik jeg ser det skal den vel bare hukes på 4 tapper elns? Sitér dette innlegget Link to post
Nemo Svart 3.April.2006 Link til dette innlegget Svart 3.April.2006 Flott VHF du har! Du kan være helt sikker på at kassen har mye betydning. Det blir det samme som om du tar bakplaten eller en del av kassen av en høyttaler. Da blir lyden spinkel. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 3.April.2006 Link til dette innlegget Svart 3.April.2006 Det kan nok stemme det Nemo. Skal teste dette litt senere i dag. Og Sailor´n er en flott vhf Sitér dette innlegget Link to post
Walter_S Svart 3.April.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.April.2006 (redigert) bastard30000 skrev: ....Forresten, er det noen lur måte og lage oppheng på? Jeg mangler den monteringsplaten bastard30000 skrev: .....Mulig jeg kan lage beslag selv for og henge den opp, slik jeg ser det skal den vel bare hukes på 4 tapper elns? Hei Per Christian! Vedlegger noen bilder av opphengsplata. Bikkja mi - til venstre i bildet - prøver å kalle opp "hundevakta" på Tjøme.... Som du ser så er det 2 stk "kroker" på hver side som passer inni utsparingen på VHF'ens bakplate. Man "hekter" i disse og trykker apparatet nedover. Da smekker det en lås på hver side (fjerbelastet på bildet) på plass som hindrer at apparatet hopper av. Blir nok litt vankelig å lage låsesystemet, men du kan jo sikre den på en annen måte. P.S. Ikke tenk på de 4 brakett-delene som stikker opp. Det er bare noe som fulgte med. Regner med at Sailor'en min var montert inni ei nisje eller oppunder dekk. Hva med å ta kontakt med dette danske båtopphuggeri? Sikkert på at det har noen slike ophengsplater liggende. Gud løkk! Redigert 3.April.2006 av Walter_S (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
M/S Bastard Svart 3.April.2006 Link til dette innlegget Svart 3.April.2006 Ser jo nesten ut som gode gamle sengehaker, da kan jeg kanskje få lagd noe. Takker for bilde Walter Grunnen til maset mitt er at jeg ikke har noe sted og felle inn hele apraturen, da hadde det vært lettere og fått feste. Jeg vet ikke helt hvor jeg kan henge det enda heller. Mens jeg er inne på Vhf, kan 2 vhf´er dele antenne? Jeg har en liten hendig Icom som skal monteres oppunder taket, men kan denne dele antennen med Sailor´en Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 3.April.2006 Link til dette innlegget Svart 3.April.2006 Blir sikkert vanskelig når du sender, de tåler ikke 25 watt inn ville jeg tro. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 3.April.2006 Link til dette innlegget Svart 3.April.2006 Ja riktig, nå koster jo en antenne til ikke all verden. Men det får bli på neste budsjett tror jeg. Vi får se etterhvert. Sitér dette innlegget Link to post
GURIMALLA Svart 22.August.2006 Link til dette innlegget Svart 22.August.2006 På min Sailor r144c så hører jeg ikke de som forsøker å kalle meg opp. Den sender helt OK, men jeg hører altså ikke de som kaller eller svarer meg. Man hører kun at det suser i telefon røret. Er det noen som kjenner til dette problemet ?? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 22.August.2006 Link til dette innlegget Svart 22.August.2006 Dette skjønner jeg ikke helt. er det selcallen som ikke virker eller hører du ikke noe trafikk totalt på K16? Det er vel ikke mulig at du hører all annen trafikk - bare ikke de som kaller på deg Sitér dette innlegget Link to post
o.b.lix Svart 22.August.2006 Link til dette innlegget Svart 22.August.2006 GURIMALLA skrev: På min Sailor r144c så hører jeg ikke de som forsøker å kalle meg opp. Den sender helt OK, men jeg hører altså ikke de som kaller eller svarer meg. Man hører kun at det suser i telefon røret. Er det noen som kjenner til dette problemet ?? Har dette intruffet plutselig, eller har det alltid vært sånn? Sitér dette innlegget Link to post
Nemo Svart 22.August.2006 Link til dette innlegget Svart 22.August.2006 Kan du velge US kanaler på denne modellen, i så fall får du problem på noen kanaler. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 22.August.2006 Link til dette innlegget Svart 22.August.2006 Har du sjekket om det er irret av noen ledninger i f.eks holderen til røret? De fleste ledningene var av på min Sailor Sitér dette innlegget Link to post
GURIMALLA Svart 22.August.2006 Link til dette innlegget Svart 22.August.2006 (redigert) Nei, jeg hører ingen trafikk hverken på kanal 16 eller andre kanaler. Det kommer heller ikke ut lyd fra høytaleren, kun suse-lyd i telefonrøret. Som sagt så sender den som bare det, og jeg hører andre svarer meg kun på min hånportable VHF. Redigert 22.August.2006 av GURIMALLA (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 22.August.2006 Link til dette innlegget Svart 22.August.2006 Siden du ikke hører lyd hverken i høyttaleren eller i telefonrøret er nok sjansen for at mottageren har fått seg en knekk nokså stor.... Men hvis du har den typen hvor holderen for telefonrøret er utstyrt med en bryter som kobler ut og inn etter som røret er på eller ikke, da kan det være mulig at problemene skyldes brudd eller dårlig kontakt i dette holderarrangementet. Lykke til! Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Gåsongen Svart 30.Desember.2019 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2019 Hei alle sammen. Ser at dette er en gammel tråd. Er det noen av dere som fortsatt er til stede? Jeg har også montert en Sailor 144 og har startet en egen tråd hvor jeg stiller spørsmål i forbindelse med å forlenge kabelen til håndsettet. Det gjelder de to ledningene gul og hvit som er koblet sammen på pin 4. kan de kobles sammen før man går så langt som til pluggen? Jeg har nemlig bare 6 ledere og kontakter i forlengelseskabelen. Tenker at det er en spesiell årsak til at de går så langt før de sammenkobles. Noen som vet? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.