Bergen dørk Startet 18.Februar.2009 Link til dette innlegget Startet 18.Februar.2009 Skibsplast lanserer nå en ny daycruiser basert på 655-modellen, dvs med utenbordsmotor. De har jo allerede lansert en daycruiser-versjon av "weekend-cruiseren" 660. Bilder og omtale er å finne Klikk.no/Motor Ser jo fin ut denne - Skal tro om det er første steget bort fra de tradisjonelle 655/660 hvis de slår an i markedet? Personlig synes jeg aller mest om 690, men synes den er noe høyt priset - eks sammenlignet med Bayliner 245 som er et par fot større, men det var nå bare en digresjon. Den nye modellen blir vist fram på Sjøen for alle på Lillestrøm i mars, og er ennå ikke å finne på Skibsplasts nettsider (såvidt jeg kan se). Pris er heller ikke klar. Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Skvulpen Svart 19.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2009 Her lager Skibsplast en daycrusier over samme lest som de fleste andre daycruiser-fabrikanter, dvs. en solbåt. Forkabinen reduseres nok drastisk når uteplassen prioriteres, og blir som hos konkurrentene: et litt forvokst "hanskerom" til oppbevaring av redningsvester og pikkpakk. Håper inderlig de viderefører de tradisjonelle utgavene av 655 og 660, for folk som ønsker litt mer turbåt-konsept i 21-fotsklassen, med en forkabin som går an å sitte i, og strekke ut bena ved overnatting. Blant annet. Men fine linjer hadde båten, ingen tvil om det! Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 19.Februar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2009 Enig i det - skal en skille seg positivt ut må en spille på sine sterke sider. Ved å fjerne kabinegenskapene blir det en lignende båt som alle andre tilbyr: Bella, Yamarin, Askeladden mv. Ikke noe galt sagt om disse bra båtene, men noe skal det være som gjør at du velger den ene framfor den andre. Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
kristian Svart 19.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2009 Fine linjer, men savner det praktiske å kunne gå med våte bein over fra badeplattformen til cockpiten, merkelig at de ikke sparer en liten bit av puten i hjørnet bak, ingen kan sitte i hjørnet allikevel. Sitér dette innlegget Link to post
Andy Svart 19.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2009 Fine linjer, men savner det praktiske å kunne gå med våte bein over fra badeplattformen til cockpiten Det er faktisk mulig så vidt jeg kan se av bildene på skibsplast.no. Putene på sidene kan trekkes fram, og da blir det plass til å trå på, både bakfra og fra sidene. Fiffige løsninger er jo typisk Skibsplast Deler ellers Skvulpens syn på at de tar vekk plass i kabinen. Riktignok sitter vi aldri der inne, så det spiller liten rolle med den funksjonen. Men kabinen er nok mer 'klaus' uten vinduer og takluke som man også kan forlate båten gjennom. Håper bare inderlig at den har like god soveplass som 655'en. Vi sover ikke ofte i båten men når vi gjør det vil vi ha god komfort. Den har en del fordeler som 655 mangler: Sitteplass ute til 8, stolene er trekt i niroxx, mer elegant og raskere kalesjeløsning ser det ut til, super ankerløsning (bruce som henger bak er standard), vask både inne og ute (det var da veldig), solseng med plass til 2, samt mulighet for 200 hesters motor. Og så er den jo pen. Har nok noen ulemper: Trangere kabin uten vinduer og takluke, mangler også den praktiske hylla på hver side (gjelder hyllene både inne og ute så vidt jeg kan se). Mangler fast kokeapparat. Ikke så god plass til papirkart. Det var det jeg umiddelbart så. Også blir den ikke så dyr: under 500.000 med en 150 hester. Håper den kan tilbys med Suzuki (evt Yamaha/Honda), men det er vel desverre tvilsomt. 655 modellen begynner jo å trekke på årene (kom i 1996). Så det er nok denne som er tenkt å ta over. Det blir spennende å få mer info om denne! Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 20.Februar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2009 (redigert) Og jeg ser at du Andy har funnet båten på Skibsplast sine nettsider: Her er bilder og info som gir et bedre inntrykk enn den artikkelen jeg nevnte. 665 DC Et spørsmål: Setene er sikkert penere å se på, men hvor praktisk og robust er denne stofftypen for båtseter og sofaer? Blir det slik at båten må passes på som finsofaen hjemme i stua? Fester drit og lort seg lettere på denne type seter, eller? Redigert 20.Februar.2009 av Bergen dørk (see edit history) Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Mortenkri Svart 20.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2009 Vet ikke helt om jeg synes 665`n er noe penere enn 655. Har selv en 655 og for meg så ser bokomforten i den bedre ut selv om den er noe mindre. Valgte selv 655 p.g.a. nettopp bokomforten og lav egenvekt (kan transporteres på henger med en "vanlig" mellomklassebil med litt motor), ser at 665 veier 200 kg mer. Mer å dra på betyr vel også høyere bensinforbruk? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.