Seilaren Svart 18.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2009 så länge man kan ta seg til havnen uten att den stopper..... Hehe. I dag måtte jeg mekke litt for å komme meg hjem fra havnen.... Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Gunga Din Svart 18.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2009 båten er vel noe sånn ca 5 ganger dyrere................. samme her.......mitt intresse o hobby er Båt! biler kan vare kul...men slenger hellre pengerne i sjöen!!! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Enes 44 Svart 18.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2009 To biler og en motorsykkel. Selv samlet kommer det ikke opp i båtens verdi. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 18.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2009 Hehe. I dag måtte jeg mekke litt for å komme meg hjem fra havnen.... det er 'til' som regnes...hjem kan man ta bussen, eller hellre stanne kvar ombord....... Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
TideRace Svart 18.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2009 who cares about the car........ Siden jeg er blant de som har støttet svenske arbeidsplasser på Trollhättan de senere årene, ser det ut til at jeg absolutt kan følge rådet ditt framover... Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 18.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2009 (redigert) Men i alle dager, er det ingen som synes det er gøy å kjøre bil da? Å pusse og gnikke på bilen gidder jeg ikke (vasket den sist vår), men det er da litt gøy å dra på litt? Husker for et par år siden jeg kom nedover rv.3 og ble dirigert inn på noen småveier pga. sperret vei. Der kjørte jeg selvfølgelig feil og havnet inn på noen skogsbilveier. Og da kunne ikke gutten på over 60 år holde seg lenger. Gøy å leke litt ralleykjøring, det gikk så grusen sprutet! Og ja, jeg kjører gammel Opel stasjonsvogn, men det er en Sportiv utgave med 1800cc 125hp 16V OHC motor. Toppfart 205 km/t og aks. 0 - 100km/t på 9,6 sek. At en skarp stein skar seg inn i det ene bakdekket med resultat at det plutselig slapp ut all luften og jeg havnet på felgen, er en annen historie. Men det var først etter at jeg var tilbake på rv.3 på god asfaltvei og ikke særlig mer enn 100 km/t. Så det gikk bra. Godt det ikke var på et av fremhjulene. Men på sjøen er det nok med 7 knop, 13 km/t!! Lars H. Redigert 18.Februar.2009 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
TideRace Svart 18.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2009 (redigert) Bilene mine er vist verdiløse. Men i alle dager, er det ingen som synes det er gøy å kjøre bil da? Joda..., men det ser ut til at mine godt og vel 200 turbohester ble avlivet i dag .... Redigert 18.Februar.2009 av Phoebe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kodvaag Svart 19.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2009 Nåværende privatbil den dagen jeg kom hjem med den: Kjørt 86.000km men så ut som den var kjørt 20.000km. Selgeren, "die alter herrn geboren 1936" tok meg i hånden og forsikret meg om at den ikke hadde stått ute mer enn omlag 15 netter siden den var ny. Det var ikke spor av skitt inni hjulhusene, bilen var 15 år men ny. Nå har vi (kjerringa) kjørt den opp til 160.000km, og jeg har måtte bytte coil. 199,- kroner. Skal aldri ha Mercedes igjen, sånne uforutsette utgifter tar på! (Trekkvogna er pappas gamle ML som jeg lånte mange ganger på tysklandsturene mine) Verdi: Kostet meg 48.000 kroner med norske skilter... Er vel kanskje verdt det enda..? Nåværende lekebil: ...min åttende roadster fra Mazda. Dette er en USA modell, med ac, cruicecontrol, vlsd differensial, høyttalere i stolene osv. Ble bruktimportert fra USA til Tyskland, jeg tok den med meg hjem fra Tyskland, så den er bruktimportert to ganger... Kostet meg 26.000,- Verdt kanskje 50.000,-? I likhet med båten er den verdt mer i glede enn i kroner... Arbeidsbilen: Forresten, se den flotte Joda'en i bakgrunnen!! VW'en kostet vel dobbelt så mye som båten... 400.000,- med grønne skilter siden jeg bestillte den av en tysk bakgårdsforhandler som igjen bestillte den av en italiensk VW forhandler i Roma. (174 hk, 4-trekk og mye utstyr) Den er sendt med tog til Roma, med lastebil tilbake til Munchen, og derifra har jeg kjørt den hjem. Sparte 5000€ på at tyskerne selger biler billigere til italienere enn til seg selv. Heldigvis er det servicebil betalt av jobben. Den bilen er så god at jeg, som ikke er på jobb om dagen pga skadet fot, savner å kjøre den! Håper foten blir bra så jeg kan komme meg på jobb fortest mulig!! Men i hjertet er denne verdt ca fem - seks millioner, og dermed overgår den alle bilene og huset til sammen! Ser ut som pappa også likte den, dette var første turen han fikk være med, og bror stod på land og tok bilder da jeg gikk fra bås til dieselpumpe... Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
Hydrox Svart 19.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2009 Havner vel i leiet hvor båten er 5 ganger mer verdt enn bilen.......og værre skal det bli...håper jeg.. Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 19.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2009 Bil sørger jobben for men hadde jeg kunne valgt selv hadde jeg kjøpt meg en liten bil og jobben kunne holdt meg med båt Sitér dette innlegget Link to post
Kodvaag Svart 19.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2009 Dersom "Bitteliten" stemmer "Min bil er mer verdt" kjenner jeg at jeg blir bittelitt misunnelig... Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
FredrikW Svart 19.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2009 Heldigvis bor jeg så nær både jobb, bysentrum og båthavna at jeg kun trenger sykkel Sitér dette innlegget Link to post
Bjerknez Svart 19.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2009 Tja.. usikker på hva jeg skulle svare her, så jeg lot vær... hehe. Bilen er vel kanskje den som er mest verdt når det gjelder penger. Men jeg tror båten og bilen kommer ganske likt ut. Hvilken bil og båt jeg har (får den til sommeren) ser dere på min hjemmeside: Bjerknez.no Sitér dette innlegget BÅT: 2008 Askeladden 535 Bowrider - Mercury Optimax 115HK. Ballistic stålpropell - Navmann 6500 Link to post
Enes 44 Svart 19.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2009 Men i alle dager, er det ingen som synes det er gøy å kjøre bil da? Å pusse og gnikke på bilen gidder jeg ikke (vasket den sist vår), men det er da litt gøy å dra på litt? Lars H. Joda, det er gøy med bil også. Pr. i dag har jeg en 2001 BMW 525D. (Chippet til 200Hk.) En 1999 mod. Chevrolet Tahoe 6,5 TD. (182 Hk.) Og en motorsykkel 1999 mod. Yamaha YZF R6 (120Hk.) Så jeg kan endelig leike meg på vei også når jeg vil det, men alikevel er nok båten mest verdt. Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 19.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2009 Men i alle dager, er det ingen som synes det er gøy å kjøre bil da? Å pusse og gnikke på bilen gidder jeg ikke (vasket den sist vår), men det er da litt gøy å dra på litt?Joda, men bil er jo liksom mer noe en må ha, i alle fall på disse kanter der busser ikke går hver dag... Og det er vel ikke for ingenting jeg tok fly til Tromsø for å kjøpe en bil som ikke var kjørbar for så å ta en kjapp reparasjon og kjøre 200 mil hjem i løpet av en helg. Hadde vel ikke gjort det om jeg ikke likte å kjøre... Det blir to vidt forskjellige ting, bil må en ha for å få verden til å gå rundt men båten er jo stort sett bare kos Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
Sydvesten Svart 19.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2009 Men i alle dager, er det ingen som synes det er gøy å kjøre bil da? Det kan jeg ikke tro... bilen er kun ett nødvendig onde for å komme seg frem og tilbake til båten/båtplassen.. Skal noe være gøy å kjøre på landeveien så kan ikke det kjøretøyet ha mer enn 2 hjul, så enkelt er det... Er kjøretøyet i tllegg laget i York, Pennyslvania så det perfekt. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Figaro Svart 19.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2009 Har Hollandsk stålbåt og norsk plastbil (ny Think) og ville ikke unnvært noen av delene. Hærlig å suse lydløst forbi køen i kollektivfeltet, og parkere gratis på parkeringsplassen ved båthavna midt i Oslo (ved Kongen) når jeg drar ut med båten for å være borte noen dager. For tiden er nok båten mer verdt både i penger og bruksverdi, men hvis Think må "legge inn årene" nok engang blir kanskje bilen et samleobjekt? Sitér dette innlegget Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod. Link to post
S/Y Emma Svart 19.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2009 Båten er verdt ca 10 ganger mer enn bilen, både i kronasjer og sentimental verdi. Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
Lijanka Svart 19.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2009 I utgangspunktet når jeg kjøpte bilen for 5 år siden, så var båt og bil ca like mye verdt i penger. Nå er vel båten 2 ganger så mye verdt i kroner, men mange, mange ganger mer i opplevd verdi Bil er nødvendig for å flytte seg mellom punkter på en effektiv og grei måte. Kjører man mye så er det greit at det også er komfortabelt. Båt er ferie, rekreasjon, hobby - alt som er godt her i livet...! Synd at sesongen er så kort og tiden jeg har til å benytte den er så begrenset. Sitér dette innlegget Link to post
Andy Svart 19.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2009 Bilen er en 14 år gammel Toyota Carina E som dekker fullt ut mitt behov: frakte meg trygt, komfortabelt , pålitelig og rimelig fra A til B. Båten er en 7 år gammel Skibsplast 655 m/ Suzuki DF140 som også er perfekt til mitt behov: dovne, deilige turer i Blindleia og deromkring, enten med meg og min kjære, eller med familie og venner. Samt raskt transportmiddel til f.eks. Arendal (Canal Street) eller Kristiansand der vi bor. Samt weekendturer med overnatting. Samt vannsport og aktiv kjøring en gang innimellom. Begge er perfekte til sitt bruk. Har ingen trefots syke e.l. Målt i penger? Båten er verdt kanskje 4-5 ganger så mye som bilen. Målt i livsglede? Båten er vel verdt 100 x bilen Sitér dette innlegget Link to post
Frikar Svart 19.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2009 Kjører en Opel astra 99 mod å den gjør nytten, en rimelig og god nok bil. verdi ca 60.000 Båten er en laguna 1180fb 08 mod, kjempebåt som jeg er godt fornøyd med verdi ca 1.8-1.9 mil Bilen er for meg å familien noe som skal være ett trygt fremkomstmiddel mens båten er hytta vår. En dyr hobby gjerne men det betyr ingenting så lenge vi får det til å gå i null hvert år, ingen vits å spare seg ihel når vi kan bruke pengene ny å få ett bedre liv.... Espen Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 19.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2009 har en carawelle driter til 100 flis og 2 "konebiler -en passat og en golf og en chopper men di kommer forhåpentlig ikke halveis - bil intressen dabbet fort av når vi begynte båtlivet for fullt -det blir mere igjen for tia med skruing og penger biler er bare et unødvendig onde og til pest og plage sykkelen ble demontert i bettar for 3 år sia og der står den Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
SandAnker Svart 19.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2009 Bilen er et fremkomstmiddel, i tillegg er det en service bil... Sitér dette innlegget Link to post
BårdK Svart 19.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2009 Hva med en tråd om (fastlands-) bolig vs. båt? Sitér dette innlegget Link to post
Fru Jacobsen Svart 19.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2009 Er kjøretøyet i tllegg laget i York, Pennyslvania så det perfekt. Yupp - Har en -06 Street Glide og en -93 Wide Glide, nesten samme ereksjonsfremmende virkning som en tur på fjorden Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.