Jump to content

Hva er mer verdt? Din båt eller din bil?

Fanafjord

Båt eller bil? Har du flere båter/biler samenlik den mest verdifulle båt med din mest verdifulle bil.  

455 medlemmer har stemt

MENINGSMÅLINGEN ER IKKE SYNLIG FOR GJESTER: Vennligst Logg inn eller registrer for å se og delta.

Recommended Posts

Hei.

Salgsverdien på båten min er vel sånn ca. 20 ganger høyere enn bilen, selv om båten er 22 år mens bilen "bare" er 15 år. Men begge er i god stand og skal vare lenge ennå. Båten er en Saga 27 -86 mod, og bilen en -93 mod. Opel Astra Sportiv stasjonsvogn. Båten kan jeg nok ha livet ut (er selv 65), men jeg må nok ha ny bil om noen år. Kjøper jeg da helt ny bil, burde det bli den siste bilen for meg så lite jeg kjører nå som pensjonist. Men foreløpig går den som en klokke, kun kjørt 198.000km. Det er nok blitt byttet noen slitedeler opp gjennom årene, men så lenge jeg slipper de store utgiftene og rusten holder seg unna, tror jeg det er god økonomi å ha den flere år til. På tirsdag skal den foresten inn til EU- og miniservice hos NAF. Jeg får krysse fingre og tær.

Lars H.

Nå, - noen år senere er ting endret. Jeg har byttet bil, og min nye 2011 mod. Opel Astra Sport Tourer 140Hp turbo, er nok dobbelt så mye verd som båten som fremdeles er den samme 1986-modellen Saga 27. Men det som er minst verd, er vel gubben selv som er en 1943-modell og har rukket å bli 70 år.

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Lars H, jeg kjøpte også en Astra Sportiv i 1993. Herlig bil, men det viste seg rask at det er den verste bilen Opel noensinne hadde satt sin logo på. I alle fall når det gjelder kvalitet. Utrolig at du fikk så mange år ut av din. I 1998 kjøpte jeg en Subaru i stedet, og den har jeg fortsatt. I tillegg har jeg en 07 Ford Transit. Marexen har jeg nettopp gitt 600000 for, så den leder stort, selv om jeg regner med begge bilene. Ikke en gang motorsykkelen til et par hundre tusen veier opp der.

Siden jeg har nedgradert til gammel skjærgårdsjeep så har regnestykket snudd seg litt på hodet så 3 biler (2001, 1997 og 1971 modeller) har nok til sammen bortimot dobbel verdi i forhold til båten...

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.
  • Barnevaksiner

I dagens marked :worry: får jeg håpe at båten er mer verd en bilen. men dyrt er det og ha begge deler..

1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B
Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK

Tja, verdien på familiebilen (BMW 3 serie) er jo på vei nedover måned for måned, så den krysser vel verdien av båten på vei nedover om ca 1 til 2 år. Konebilen (den jeg må kjøre....Daewoo Matiz) er verdt rundt to nye stoler til båten.

Hobbybilen, en Ford Mustang, har steget en god del i verdi etter at jeg kjøpte den, og kommer til å holde seg en god del i pris over båten, med mindre det plutselig skulle bli en enorm etterspørsel etter gamle plastsnekker fremover.

Driver litt med motorsykler også, men ikke dyre saker, de faller jo bare i verdi de også, men i likhet med båten gir de mye mer tilbake i nytelse.

Uff, sliter med nok timer til forlystelser sommerstid.....

Tenkte og kjøpe en litt større båt, merker at plassen i cockpitten er litt liten for en familie på 4. Legger min båt ut for salg nå i

Sommer, skal ha den en

Sesong til, så for vi se hva markedet vil gi for den. Gamle bilen var en audi a6 var alltid noe gale med den så vi solgte den, kona ville ha ny audi men lurte hun til og kjøpe billigere transportmiddel.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...