Lars H. Svart 12.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2014 Hei. Salgsverdien på båten min er vel sånn ca. 20 ganger høyere enn bilen, selv om båten er 22 år mens bilen "bare" er 15 år. Men begge er i god stand og skal vare lenge ennå. Båten er en Saga 27 -86 mod, og bilen en -93 mod. Opel Astra Sportiv stasjonsvogn. Båten kan jeg nok ha livet ut (er selv 65), men jeg må nok ha ny bil om noen år. Kjøper jeg da helt ny bil, burde det bli den siste bilen for meg så lite jeg kjører nå som pensjonist. Men foreløpig går den som en klokke, kun kjørt 198.000km. Det er nok blitt byttet noen slitedeler opp gjennom årene, men så lenge jeg slipper de store utgiftene og rusten holder seg unna, tror jeg det er god økonomi å ha den flere år til. På tirsdag skal den foresten inn til EU- og miniservice hos NAF. Jeg får krysse fingre og tær. Lars H. Nå, - noen år senere er ting endret. Jeg har byttet bil, og min nye 2011 mod. Opel Astra Sport Tourer 140Hp turbo, er nok dobbelt så mye verd som båten som fremdeles er den samme 1986-modellen Saga 27. Men det som er minst verd, er vel gubben selv som er en 1943-modell og har rukket å bli 70 år. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Hulda Svart 12.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2014 Jeg får vel plass til minst to BMW 330 xD i Hulda, i tillegg kan jeg slenge på pizzabilen (Ford). Men når Ragn Sells har overtatt bilene, seiler Hulda fremdeles 100 år til. Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 12.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2014 Bil: skoda octavia 2003. verdt kanskje 50-60k.. Båt:skibsplast 655 2005. Verdt oppunder 250000 kanskje.. så ca 5 gangen mer enn bilen. fruen vil ha nyere bil da. Heldigvis er det ikke hun som bestemmer:) Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Gespen Svart 12.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2014 Vi har nå toyota avensis 2010 mod. Kjøpte denne pga at vi skal oppgradere båt, får ikke råd til audi og grom båt hehe Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 12.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2014 Artig tråd fra 2009. På tide med en oppdatering ? Enzo... Clio ?? Detta må vi snakke om !ikke clio lenger. BMW og svensk båt. :-) Sitér dette innlegget Link to post
volfro Svart 12.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2014 Båten ca. 60 ganger så dyr som bilen, men båten er forholdsvis billig:-) Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 12.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2014 (redigert) ikke clio lenger. BMW og svensk båt. :-) Ble litt beskymret for deg, vet du. Men de vet vi at du nå har det bra :-) Redigert 12.Februar.2014 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Chiefengineer Svart 12.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2014 Båten er vel verdt temmelig mange ganger mer enn bilen. Bil fra 2011. Båt 2009 mod. Sitér dette innlegget Link to post
Guzzi Svart 12.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2014 Lars H, jeg kjøpte også en Astra Sportiv i 1993. Herlig bil, men det viste seg rask at det er den verste bilen Opel noensinne hadde satt sin logo på. I alle fall når det gjelder kvalitet. Utrolig at du fikk så mange år ut av din. I 1998 kjøpte jeg en Subaru i stedet, og den har jeg fortsatt. I tillegg har jeg en 07 Ford Transit. Marexen har jeg nettopp gitt 600000 for, så den leder stort, selv om jeg regner med begge bilene. Ikke en gang motorsykkelen til et par hundre tusen veier opp der. Sitér dette innlegget Link to post
scand26hc Svart 12.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2014 Bmw x5 xdrive 40d 2010 og en scand 26hc. Sitér dette innlegget Link to post
blue moon Svart 13.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2014 Her er det dødt løp.. BMW 118d - Skilsø 750cc :) Siste gir den klart største gleden, foreløpig er begge problemfrie! Sitér dette innlegget 09 Sealine F37 - VP D4 260 Link to post
SveinHa Svart 13.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2014 Siden jeg har nedgradert til gammel skjærgårdsjeep så har regnestykket snudd seg litt på hodet så 3 biler (2001, 1997 og 1971 modeller) har nok til sammen bortimot dobbel verdi i forhold til båten... Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
Framtia Svart 13.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2014 begge deler koster i mitt tilfelle alt for mye.... Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Mark Read Svart 13.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2014 Jeg er foreløpig både båt- og billøs (bor bedagelig til midt i sentrum), og har ikke råd til både-og. Da er valget fryktelig enkelt - båt. (Så får jeg heller kjøpe meg litt goodwill hos venner og familie som låner meg bil ved å ta dem med en tur på sjøen en vakker sommerdag...) Sitér dette innlegget Link to post
BOBO II Svart 13.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2014 I dagens marked får jeg håpe at båten er mer verd en bilen. men dyrt er det og ha begge deler.. Sitér dette innlegget 1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK Link to post
Catch22 Svart 13.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2014 Tja, verdien på familiebilen (BMW 3 serie) er jo på vei nedover måned for måned, så den krysser vel verdien av båten på vei nedover om ca 1 til 2 år. Konebilen (den jeg må kjøre....Daewoo Matiz) er verdt rundt to nye stoler til båten. Hobbybilen, en Ford Mustang, har steget en god del i verdi etter at jeg kjøpte den, og kommer til å holde seg en god del i pris over båten, med mindre det plutselig skulle bli en enorm etterspørsel etter gamle plastsnekker fremover. Driver litt med motorsykler også, men ikke dyre saker, de faller jo bare i verdi de også, men i likhet med båten gir de mye mer tilbake i nytelse. Uff, sliter med nok timer til forlystelser sommerstid..... Sitér dette innlegget Link to post
Festina_Lente Svart 13.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2014 Vi har nå toyota avensis 2010 mod. Kjøpte denne pga at vi skal oppgradere båt, får ikke råd til audi og grom båt hehe Oppgradere = nye seil og ny motor til Maxien. Kanskje nye puter? Eller? Ny Maxi kanskje? Sitér dette innlegget Link to post
Gespen Svart 14.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2014 Tenkte og kjøpe en litt større båt, merker at plassen i cockpitten er litt liten for en familie på 4. Legger min båt ut for salg nå i Sommer, skal ha den en Sesong til, så for vi se hva markedet vil gi for den. Gamle bilen var en audi a6 var alltid noe gale med den så vi solgte den, kona ville ha ny audi men lurte hun til og kjøpe billigere transportmiddel. Sitér dette innlegget Link to post
SR400 Svart 14.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2014 Båten er langt mere verd i terapi. (og kroner) Bare tanken på å ligge bak en toyota som går 15km/t under fartsgrensen uansett fartsgrense, er ikke bra for hjertet. Da er det nydelig i båt hvor man ikke er i veien for noen eller noen er i veien for meg. Kjente jeg savnet sommer nå :) Sitér dette innlegget http://nmbf.no http://baatene.blogspot.no Link to post
Tom Rør Svart 14.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2014 Jeg kommer aldri til å få så dyr bil, at den overgår prisen på båten Sitér dette innlegget Link to post
Madserazzi Svart 14.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2014 Bil ca 70k og båt ca 300-350k = 5 gangen. (begge deler har sikkert lavere verdi enn jeg tror) Som Tom Rør sier kommer nok jeg heller aldri til å ha dyrere bil enn båt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.