Jump to content

Hvordan innrede snekka mi?

Guest Jakobsen

Recommended Posts

Guest Jakobsen

Heisann!Jeg er ny på forumet,og lurer på noe.Jeg tar over ei gammal bjoa snekke til uka.Innredningen er så dårlig at denne må byttes ut.(benker,motorkasse osv.)Lurer på hvilken type plater jeg skal bruke,håper det finnes et rimelig,men pent alternativ?

Er det noen som vet om en link som omhandler omfattende restaurering av plastsnekke,

med tips om løsninger,hvordan ting best kan gjøres? :smiley:

Hei og velkommen. Har akkurat gjort den jobben på min egen båt og jeg brukte teakfiner plater. 1100 kr plata som var 2.44 +1.22. Ikke akkurat billig men du får et bra resultat. Må bare ønske lykke til med restaureringen og ikke gi opp selv om du innimellom får lyst til å tenne på hele greia.

Kroppen har passert 50 men ikke hue.

har nettopp (holder på) skiftet innrending i mi snekke. Før var det en gammel og stygg teakinnreding. Brukte de gamle platene og fikk ny finer utenpå. Dette vart gjort på et møbelfabrikk. Selv brukte eg eik på innredning, og teak (heltre) på gulvet. Når det gjelder lister og sånt, så kan du spare veldig mye om du har en stasjonær sirkelsag, en gjæresag, en båndsliper og en fres.

Har laget alle listene selv, og resultatet vart veldig bra. Akkuratt som de var kjøpte. Fordelen med å lage sånt selv, er at du kan lage de akkuratt slik du ønsker.

Det tar litt tid, men du sparer ganske mye penger.

Eg fikk tak i tre stk heltre trappetrinn gratis som har vore nok i lange baner.

Teaken var 12mm, så den delte eg i to og la den i epoksy(holder på nå)koster under 1000 kr ink. epoksy/natemasse/teak.

Fineren koster ca. 45kr/m2, så det blir heller ikke så dyrt. Platene må da ikke vere råtne.

Lykke til. Å pusse opp båter er det kjekkeste man kan gjøre!

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...