Krapyl Svart 12.August.2005 Link til dette innlegget Svart 12.August.2005 Den iglooteltløsningen til Alf Hansen er genial. Potte tett og ett ekstra rom i båten. Settes opp og pakkes ned på 5 minutter. Ligger under seilas i posen sin nede i benken uten noen bøyler eller annet raljemikk stående oppe. Sitér dette innlegget Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
pinnebaat Svart 1.Juni.2006 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2006 Har montert Cockpitkalesje i dag (med faste bøyler). Synes at det er litt stor glipe mellom dekket og kalesja, ca siste 1/2 mot sprayhooden. Her er det omlag 10 cm klaring mellom kalesja og dekk. Er ikkje dette mykje? Sitér dette innlegget Link to post
frankD Svart 1.Juni.2006 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2006 Jeg kjøpte kalesje med faste bøyler i 2003. Alf Hansen var og tok mål. Men når jeg skulle montere så fikk jeg det ikke til å passe helt. Ringte til AH, og de kom og hjalp til med monteringa. To ganger måtte de sy om kalesjen, og stengene ble modifisert. Så tre ganger var de nedom kaia i Trondheim og hjalp til med monteringa, uten å ta en krone betalt for det. Jeg har også glipper på noen få cm i sidene. Ikke så mye som 10 cm. Eneste fordelen med litt glippe er at det ikke blir kondens på innsida med en gang som det kan bli når det er helt tett. Men i litt vind så blir det litt trekkfullt. Sitér dette innlegget Menja Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.