Coronet Startet 13.Mai.2004 Del på Facebook Startet 13.Mai.2004 Jeg har kommet over en ankersvivel som jeg lurer på om noen har erfaringer med eller synspunketer om. Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 13.Mai.2004 Del på Facebook Svart 13.Mai.2004 Skal være helt OK. Kunne selv tenkt meg å bytte ut min tradisjonelle lenkesvivel med en sånn en. Den har mindre diameter og vil derfår passere ankerrulla uten problemer. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
kristian Svart 13.Mai.2004 Del på Facebook Svart 13.Mai.2004 Har brukt en slik i 1 år nå, den fungerer greit. Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 13.Mai.2004 Del på Facebook Svart 13.Mai.2004 Hei Har også kjøpt en tilsvarende hos Maritim og den fungerer fint. Sitér dette innlegget Link to post
Lotus Svart 13.Mai.2004 Del på Facebook Svart 13.Mai.2004 Virker meget bra. Tips: Kjøp heller en dimensjon for stor enn akkurat passe. En dimensjon for stor er faktisk akkurat passe... Lotus Sitér dette innlegget Link to post
Chrian Svart 13.Mai.2004 Del på Facebook Svart 13.Mai.2004 Da jeg kjøpte Engbo vinsjen vi har på båten fikk jeg beskjed av forhandler at så lenge en bruker flettet ankerline er svivel unødvendig. Har brukt vinsjen en hel sesong uten svivel og har ikke opplevd problemer, ankerlinen som er 16mm flettet Roblon med bly i hele lengden går fint både ut og inn. Sitér dette innlegget MVH Chrian Link to post
Bitteliten Svart 13.Mai.2004 Del på Facebook Svart 13.Mai.2004 Jeg pratet med Seatronic om dette da jeg kjøpte min Engbo vinsj med blytau og skålanker i vinter. De anbefalte kun svivel for å få en penere overgang mellom ankerrulle og ankerstokken. Sålenge du har blytau behøver du ikke å tenke på at tauet kan tvinne seg fordi ankeret ikke snurrer i vannet - sa de. Jeg har ikke brukt ankervinsjen min mye (kanskje 10 ganger) og tauet har ennå ikke snurret seg. Et tips er å sjekke prisen hos Seatronic også - kan være at de er billigere enn Maritim (de snakket om ca. 200 kroner for en svivel til meg - og den ser lik ut som den på bildet her) Sitér dette innlegget Link to post
kristian Svart 13.Mai.2004 Del på Facebook Svart 13.Mai.2004 Prisen hos http://normap.no/ ligger på 146,- for den lille og 226,- for den store. Sitér dette innlegget Link to post
heira Svart 13.Mai.2004 Del på Facebook Svart 13.Mai.2004 Hei. Vi kjøpte Engbovinsj med roblontau (16mm) og svirvel da vi valgte bruceanker istede for engbo sitt originale. Forelen med svirvelen på denne type anker er at vi lar ca 2 meter tau henge ute for å rengjøre ankeret når vi kjører . Etter 50 til 100 meter ettersom hvor mye møk som den har tatt med opp vinsjer vi den inn alltid riktig vei inn i anlegget. Fasongen på brucen gjør at den snur seg rundt riktig vei når vi siger fremover. Ingen bæsj i kassa . Sitér dette innlegget 30 fots johnsonkrysser,et vannbestandig møbel.Ja ja så er atter en sesong over og vi starter opp med planlegging av kommende sesong. Båt er båt og vær er vær Link to post
Victora III Svart 13.Mai.2004 Del på Facebook Svart 13.Mai.2004 Har akkurat tatt i bruk en slik svivel av den store typen. Bruker den sammen med en IL innvendig vinsj med 12 mm blytau og skålanker. Fungerer utmerket! :wink: Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.