powerpuff Svart 14.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2014 Vet om en som har byttet dyser for å få en 8 hester til å bli 9,8 , dette var ikke vellykket, effekten økte, men pluggene ryker svært ofte, og effektøkningen ble ikke så stor som ventet....han sammenlignet da med en annen med samme jolle og orginal 9,8 hester.....Det er riktig som Pålèren sier, topp og sylindre er ikke like på 8 og 9,8 hester, så jeg har selv ikke gjort denne oppgraderingen på min 8 hester av denne grunn. Men, disse Tohatsuene er jo så bra/lette, at jeg ikke vil bytte til noe annet, men ta godt vare på den jeg har Om det hadde vært mulig å få kjøpt en ny 9,8 - så hadde jeg nok gjort det - men disse er jo ikke i salg i europa lengre, selv om de fremdeles selges i østen Har hørt rykter om at noen har privat importert nye 9,8 hestere, dette skal visstnok være mulig, da det etter loven er lov å kjøpe disse, men ulovlig å selge nye 2 taktere?? Noen som kjenner mere til dette? Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 14.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2014 (redigert) få den demontert i noen biter og sendt som deler i flere kolli Redigert 14.Januar.2014 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
powerpuff Svart 14.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2014 få den demontert i noen biter og sendt som deler i flere kolli Er sikkert mulig, men blir tungvint og dyrt, frakt fra østen er vel da like høy som selve motoren. Men, har hørt om at folk har importert slike motorer hele uten at dette har blitt stoppet, man har bare måttet betale HK avgift og moms Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 15.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2014 (redigert) trenger ikke få fra østen.. de har nye 9,8 på en øy ved england.. isle of wight eller noe sånn. diskusjon her http://www.rib.net/forum/f36/tohatsu-9-8-2-stroke-engine-49750.html her er en brukt en til 7k http://www.wightbay.com/boats-watersports/tohatsu-98-outboard/4726417 Redigert 15.Januar.2014 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
powerpuff Svart 15.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2014 Bra tips det der Teerex - har faktisk sendt en mail allerede med forespørsel, må vel bare sjekke med tollkontoret om det er mulig å ta inn en slik motor - eller om jeg bare kan kjøpe "delemotorerer" Noen som vet noe om dette? Sitér dette innlegget Link to post
arnearmoa Svart 15.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2014 Jeg mener iallfall jeg har lest at loven har gardert seg mot triksing når det gjelder dieselavgift ellerhvadetnåvar. Hvis man importerer f.eks. to halve motorer med plan om om å lage en hel, så skal avgift betales som ved import av hel motor. Må google litt for å finne igjen dette, men det får jeg ikke gjort nå. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.