Jump to content

Min arbeidsplass

bellen

Recommended Posts

Jeg trodde det var helt slutt for F-5 nå, og at man siden litt etter 2000 kun har operert en liten håndfull som liksom-NSM, hvor man monterer elektronikk/sensorpakke fra NSM under vingen på en F-5 og prøver å fly mest mulig slik missilet vil gjøre. Grei måte å samle data på før man har et komplett missil å teste, og man slipper å knuse så mange ting som ikke er hyllevare.

I mitt hode finnes ikke finere arbeidsplass eller ferieplass enn det vi har på sjøen. I alle fall hvis en ser litt vekk fra de røffeste vinterstormene i Nordsjøen der en får ingenting gjort og bare ligger å venter. Tålmodighet er en dyd :rolleyes:

(...sa Skjælø som for tiden jobber på land og kanskje lengter litt ut mot havet igjen :wink: )

:eek: I land??? :crazy:

Nei da er det snart bare en ting å gjøre Skjælø...!! :sailing::lol:

Redigert av Maskinmeisteren (see edit history)
Er dette DOF sine nyeste båter?

Ja, 3 x DOF

Den med belyst helidekk er bygg 703, "Skandi Seven" levert i høst. Den store i bakgrunnen er Bygg 702, verdens mest moderne dykkerskip som leveres i disse dager. I slippen bygg 124, som blir utrusted ved STX Aukra

I månedskiftet april/mai kommer bygg 705 til utrustning. Det blir det første Well Intervention fartøyet bygget i Norge som skal ta hydrokarboner på dekk.

Verftet er STX NOS (gamle Aker Yards Søvik)

Redigert av Bruningen (see edit history)

Kritisk -men stabilt.....

Uten å vite noe om Seilersnobben.

Men finnes de som er med i F16 innimellom, og får flydd litt. Uten å si noe mer en "B" :wink:

F-16 har ikke navigatør, og F-5 er nå rimelig utgått. Iom. at det er en godt synlig bøyle i vinduet på bildet må det være tatt med kameraet plassert bak piloten, da denne bøylen står bak pilotens hode. Hvis kameraet er holdt av menneskehånd må det altså være en toseter, F-16B. Mener å ha hørt at crew chief ofte er den som får baksetet, men det finnes sikkert andre heldige innimellom.

Sånne som MEG :D

Ja, 3 x DOF

Den med belyst helidekk er bygg 703, "Skandi Seven" levert i høst. Den store i bakgrunnen er Bygg 702, verdens mest moderne dykkerskip som leveres i disse dager. I slippen bygg 124, som blir utrusted ved STX Aukra

I månedskiftet april/mai kommer bygg 705 til utrustning. Det blir det første Well Intervention fartøyet bygget i Norge som skal ta hydrokarboner på dekk.

Verftet er STX NOS (gamle Aker Yards Søvik)

Og NOS står for?

Var foresten ombord på Acergy'n når den blei bygd, imponerande båtar!

fortell litt mer om navigasjonsutrustningen til en sådan båt.....vilke program osv.... :smiley:

Fra Skipsrevyen

"Leveransene fra SAM Electronics omfatter Integrated Navigation system NACOS 35-5 som består av Trackpilot 1100, Chartradar 1100 x-band radar with Trackpilot 1100 operation, Chartradar 1100 aft bridge remote station, Chartradar 1100 s-band radar with Trackpilot 1100 operation, Chartpilot 1100 ECDIS, Chartpilot 1100 planning station, Conningpilot/Chartpilot 1100 front bridge, Chartpilot/Conningpilot 1100 aft bridge, VDR 4300, AIS 3400, Speed LOG SLS 4120/SATBOX, EM log 4642, Echosounder 4630 og DGPS SAAB R4."

Radar, Trackpilot, Kartmaskin/ECDIS og Conning kjører egenutviklet programvare basert på QNX/Linux9.0. Alt er koblet i nettverk og er fullt integrert. Radarindikatorene er med valgbart kartoverlay og også godkjent som AIS monitor, dvs at AIS'en er en blackbox operert fra Radar.

:flag: TrondT

Delfin 21 Mørebas 17DL Skilsø 750CC

Barracuda 30 :-)

Da er du bedre stillt enn andre som jobber der. Er ikke offshore turnus på norsk sektor, 2 uker på og 4 uker av??

Jeg er en av de. godt med litt fri men kunne ønsket meg mer fri :fishing::sailing:

Skal få tatt noen bilder fra boreopprasjonen når jeg reiser på jobb igjen.

Jobber foresten som Roughneck på Deepsea Delta. Odfjell rig

Fra Skipsrevyen

"Leveransene fra SAM Electronics omfatter Integrated Navigation system NACOS 35-5 som består av Trackpilot 1100, Chartradar 1100 x-band radar with Trackpilot 1100 operation, Chartradar 1100 aft bridge remote station, Chartradar 1100 s-band radar with Trackpilot 1100 operation, Chartpilot 1100 ECDIS, Chartpilot 1100 planning station, Conningpilot/Chartpilot 1100 front bridge, Chartpilot/Conningpilot 1100 aft bridge, VDR 4300, AIS 3400, Speed LOG SLS 4120/SATBOX, EM log 4642, Echosounder 4630 og DGPS SAAB R4."

Radar, Trackpilot, Kartmaskin/ECDIS og Conning kjører egenutviklet programvare basert på QNX/Linux9.0. Alt er koblet i nettverk og er fullt integrert. Radarindikatorene er med valgbart kartoverlay og også godkjent som AIS monitor, dvs at AIS'en er en blackbox operert fra Radar.

:flag: TrondT

I tillegg har båten DP3 klasse, dvs at fartøyet er delt i to sider, som er adskilt med brann og vanntette skiller som kan kjøres uavhengig av hverandre. To nedsenkbare UL'erpå 1500 kW/stk og to sidepropellere på 1900 kW/stk, en CP propeller på 4000 kW, og to Azimut's på 3500 kW /stk, gjør at den kommer seg greit ut av båtplassen :sailing:

Alt diesel-elektrisk med 6,6 kV anlegg....

Redigert av Bruningen (see edit history)

Kritisk -men stabilt.....

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...