Jump to content

Kobling av dynamo på aq 140a

sofa

Recommended Posts

Hei

jeg skal bytte dynamoer på mine 140a motorer og da jeg skruva av de gamle så jeg at W uttaket ikke var brukt ???.

Men det var loddet fast en ledning på undersiden av den broa som holder børstene og som gikk til en 6 mm bolt. På dette boltfestet er det en sort firkantet dings med en liten ledning som går til en flatstift som kommer ut av dynamoen.

Erstatter dette W uttaket ???? Er det en annen måte og måle rpm på disse motorene enn og bruke W uttaket.

Jeg er i stor tvil, vill jo ikke ødelegge noe når jeg får montert nye dynamoer. :seeya:

Det første som slå meg, er dynamoen hvit?

70, eller 90A, da er det mulig at du har Prestolite og to-polt.

I så fall er kablen som du ser minus av regulatoren og den sorte dingsen en kondensator.

Men dynamoen ha da i så fall W.

:seeya:

Jørg

=>  Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja".

=> Leser Du også på Båtplassens MARKED ?
=> Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv.

Hei

supert med raske svar :flag::lol: . Ja det er en prestolite dynamo jeg har. kan jeg sette på en vanlig dynamo på motoren og hvor skal isåfall den andre ledningen sitte. Jeg ser at i fra den kondensatoren går det en ledning till gods og en ut i nettet en plass.

Er det lett å gjennkjenne en turtallskobling tillknyttet koilen eller noe annet utenom W på dynamo ???

Den er ikke merket, men det er enkelt. Kople deg til den ledningen som går til fordeleren. Enkelt og greit.

Enpolt eller topolt: Hvis det kun er dynamoen som er topolt, er det ikke noe problem. Men hvis starter og givere også er topolt, bør du fortsette med dette for å beholde topolsystemet intakt. Mest sannsynlig er resten av systemet enpolt.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...