Nordwest`n Startet 22.Februar.2009 Link til dette innlegget Startet 22.Februar.2009 Måtte skjøte eksosslangen, klarer ikke å få skjøten tett til tross for at jeg har brukt både muffe og tettestoff for eksos. Noen som har gode råd? Sitér dette innlegget Link to post
Tine IV Svart 22.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2009 Hadde for stort hull i skroget på den forige båten til eksosen ,ville ikke lage noen flere . Så putta den nye eksosen inn i det store gammle hullet , å fylte opp rundt med Gum Gum.Fyra opp så det blei litt varmt å pøsa på med vann,den blei potte tett . Veit ikke hvordan du skal tette , forstår jeg deg riktig så har du kappa av røret ? Om du det har ,prøv om du kan finne et rør som går som går akurat inni . En kort bit bare ,så kliner du Gum Gum rundt sjøten og skrur på et par slangeklemmer på begge sider av sjøten . Vil tru det blir tett da ,om ikke ta ett rør utenfor å et inni .Blir mye surr men du sparer jo plenty pæng da . Har jeg missforstått hvordan du skal sjøte ,hadde det vært fint merd bilder . Kan jo prøve stål på tube også ,det funker jo på alt .Vært brukt til å lappe sammen turbo på en feit motor den . Tine IV Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Sydvesten Svart 23.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2009 Når det gjelder eksoslange inne i båten så kompromisser ikke jeg på noe som helst... Da er det utelukkende heltrukken slange av rett kvalitet som gjelder.... en hver skjøt øker faren for lekkasje, og med en skjøt av slangen så introduserer man normalt to ekstra lekkasjekilde®... i tillegg til de to alt er der fra før.. Så jeg anbefaler ny slange som er lang nok.... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
nimbuster Svart 23.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2009 Enig med Sydvesten...kjøp ny og hel slange uten skjøter. Sitér dette innlegget Link to post
Frikar Svart 23.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2009 Jeg har ca 3 m eksosslange til overs etter selvbygg du kan få billig. den er 5 eller 6 toms, husker ikke men kan sjekke dersom du er innteresert. Den er ikke brukt Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 23.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2009 Jeg har ca 3 m eksosslange til overs etter selvbygg du kan få billig. den er 5 eller 6 toms Det blir bra! Med såpass dimensjon kan han jo bare sette hele varmeren inni slangen, og plugge ene enden! Ingen fare for problemer med mottrykk i eksosen, i det minste,,,, Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Frikar Svart 24.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2009 Ja f**n var litt kjapp der, tenkte på eksos fra motor ikke diselvarmer Sitér dette innlegget Link to post
Geirh Svart 24.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2009 Ja f**n var litt kjapp der, tenkte på eksos fra motor ikke diselvarmer Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.