BMP Svart 28.Februar.2009 Del på Facebook Svart 28.Februar.2009 Ikke for og skuffe deg men dise natfargene som ligger i softvarer er ikke i stand til og dime ned skjermen. Om du setter på natfarger har du fremdeles et difust med ganske kraftig lys fra skjermen. Dette skyldes at bakgrunsbelysningen ikke er redusert og skjermen langtfra er lystett selv der den er sort. Skal du ha dimming som fungerer skikkelig må du ha noe som reduserer bakgrunsbelysningen det er ikke så enkelt og få til på de kaldkatoderørene som brukes til bakgrunsbelysning men det finnes og da koster det en del ekstra. Sitér dette innlegget Link to post
jada Svart 28.Februar.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Februar.2009 OK, stadig noe nytt å lære her. Og det er jo bra. Må nok vente og se hvordan det tar seg ut i båten når den tid kommer. Sitér dette innlegget Link to post
BMP Svart 28.Februar.2009 Del på Facebook Svart 28.Februar.2009 En bit solfilm til kr 10,- gir en helt kurant dimming på en bærbar PC. Sitér dette innlegget Link to post
jada Svart 28.Februar.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Februar.2009 Kr 10,-. Ja jeg etterlyste jo rimelige løsninger, så denne tar jeg med meg hvis laptopen ikke dimmer skikkelig nattestid. Sitér dette innlegget Link to post
Hilmar 2 Svart 28.Februar.2009 Del på Facebook Svart 28.Februar.2009 Hvis jeg skulle hatt en laptop så måtte det vært en med en man kunne dempe lysstyrken så lavt som overhode er mulig på en LCD skjerm. Når jeg er ute å kjører sitter jeg med skjermene helt oppi fleisen og har problemer med å få dem lave nok. Men etter at jeg satte plotteren i taket ordnet dette seg. Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
Seasu Svart 28.Februar.2009 Del på Facebook Svart 28.Februar.2009 Se om du kan finne en brukt bedrift/semi proff pc på finn. Disse har bedre skjerm enn standard hjemme PC. Bruker selv en Compac fra bedriftserien som fungerer greit. Kan kjøpes til 4000-5000 på finn brukt. Skal du ha proff, har Panasonic Toughbook fra 20.000 og oppover som dekker det meste av lysstyrke, ip klasse osv. Begynn med noe du tror dekker ditt behov, så kan du evt oppgradere senere. Kartplotter er forsatt kun et hjelpemiddel, sjøkart og navigering er 1 prioritet å kunne bruke. Sitér dette innlegget Link to post
sy-kos Svart 28.Februar.2009 Del på Facebook Svart 28.Februar.2009 Jeg bruker en 15" LCD tv som skjerm i cockpit for kart etc og har laptop ved kartbordet lukket med en trådløs mus ute. Funker helt topp. Arthur Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 28.Februar.2009 Del på Facebook Svart 28.Februar.2009 Hvis jeg skulle hatt en laptop så måtte det vært en med en man kunne dempe lysstyrken så lavt som overhode er mulig bruk sånn solfilm/röykfarved plast...har sett proffs som benytter det.... Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.