Jump to content

S8 Skewback propeller - pris og effekt?

Julda

Recommended Posts

Hei

Vet at dette er diskutert før i forumet, og fant vel egentlig ikke noen med negative erfaringer. Men er det noen som kjenner til eventuell effekt ved twin installasjon? Jeg har en Nimbus 3400 med to Volvo 41 motorer. Propellene jeg skal ha er 18x20. Noen som vet om jeg bør velge disse fremfor vanlige propeller? Og er det noen som vet hvor det lønner seg å kjøpe disse?

Mvh

Freddy

Velkommen til båtplassen.

Opp gjennom årene har jeg aldri hørt om noen som er misfornøyde med Radice S8 scewback propeller.

Tvert om går de for både å være relativt stillegående og å gi god effekt. Ulempen er nok at de er relativt kostbare.

Jeg tror at det er Sleipner Motor som er importør.

Det kan være at en telefonhenvendelse til Winrace (http://www.winracepropellers.no/) gir mulighet for bruktkjøp?

har mikado scewback?? hvorfor leverer ikke sleipner \maritim det da? de averterer jo bare med radice scew-----

Det stemmer. Maritim fører ikke disse, Men Westmekan har sannsynlig vis (4 år siden jeg kjøpte med dei).

Har en bekjent som er hydrodynamiker og er tidligere propelldesigner hos RollsRoyce,konklusjonen hans var

at Mikadoen er en helt grei og kurant konstruksjon som vil fungere tilfredsstillende i de fleste sammenhenger.

Jeg er litt usikker på hva merkenavnet Mikado innebærer.

Det jeg vet er at jeg i en tidligere båt levert fra Scand på Haslatangen i 2000 hadde en Mikado propell.

Det er den dårligste propellen jeg noensinne har benyttet.

Overgang til Radice scewback (husker ikke spesifikasjonen) var som å gå til en helt annen verden.

Dersom det er av interesse kan jeg finne spesifikasjonen av Radice-propellen.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...