Fevik 21 Startet 25.Februar.2009 Link til dette innlegget Startet 25.Februar.2009 Har planer om å skifte ut det elektriske anlegget i båten min. Ønsker derfor å sette inn en BEP hovedstrømstavle og et forbruksbatteri. Er det noen som kan svare meg på om dette ser riktig ut. Er det noe jeg har glemt? Sitér dette innlegget Link to post
TrondT Svart 25.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2009 Hovedsikringer på forbrukskursen? TrondT Sitér dette innlegget Delfin 21 Mørebas 17DL Skilsø 750CC Barracuda 30 :-) Link to post
index Svart 25.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2009 Ser greit ut dette! Hovedsikringer på forbrukskursen? Det har jeg aldri sett i en båt. Men kanskje dette er vanlig på nyere båter enn de jeg har vært borti? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Fevik 21 Svart 25.Februar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2009 Hovedsikringer på forbrukskursen? TrondT Vet ikke helt hvorfor det er sånn, men synes det er ok å kunne slå av all strøm med hovedbrytere. Sitér dette innlegget Link to post
Fevik 21 Svart 25.Februar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2009 Er litt usikker på hvilken kabeltykkelse jeg skal bruke. Noen som har noen forslag? Sitér dette innlegget Link to post
TrondT Svart 25.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2009 Ser greit ut dette! Det har jeg aldri sett i en båt. Men kanskje dette er vanlig på nyere båter enn de jeg har vært borti? Jeg ble anbefalt hovedsikringer på forbruk rett etter hovedbryteren på lik linje med slik det gjøres ifm installasjon av baugpropell...altså på "batterisiden" av kablestrekket. TrondT Sitér dette innlegget Delfin 21 Mørebas 17DL Skilsø 750CC Barracuda 30 :-) Link to post
Nils1 Svart 25.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2009 (redigert) Hovedsikr---- Ang dette med hovedsikr på forbr kurs - selv i min lille Askeladden 535 - er det 30A sikringer på kursen til sikringspanel ( og fordeling)etter hovedbryter. Ang kabeltykkelse er det vel mulig å bruke kalkulatoren som ligger under dok arkivet her på båtplassen ? mvh Redigert 25.Februar.2009 av Nils1 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
SeaRaymond Svart 25.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2009 Toppers dette, nettopp kjøpt det produktet selv så følger spent med Sitér dette innlegget Link to post
Fevik 21 Svart 25.Februar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2009 Ang kabeltykkelse er det vel mulig å bruke kalkulatoren som ligger under dok arkivet her på båtplassen ? mvh Får nok ta meg en tur ned i båten og sjekke hvor mye alle aparatene trekker Sitér dette innlegget Link to post
Nils1 Svart 25.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2009 Frem med kalkulatoren Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.