Jump to content

Transport  av seilbåt Oslo-Trondheim

havardw

Recommended Posts

Jeg vurderer å kjøpe seilbåt på østlandet, siden utvalget her i Trøndelag er så dårlig. Men jeg har hverken tid (lite og sen ferie) eller evne (dette blir min første båt) til å seile denne selv. Det eneste konkrete jeg har funnet på transport så langt er Nor-Cargo, men det virker på innlegg her og andre steder som de er ganske dyre.

Er det noen som har noen tips til transport for en seilbåt på 26-32 fot? Innbiller meg at biltransport kanskje er det billigste og raskeste, men alle tips mottas med takk.

Høres dyrt ut, allerede nå! Men det vanlige med seilbåter er vel ofte at man betaler noen routinerte seilere å gjøre en overføringsseilas (eller hva dette faguttrykket heter).

Forøvrig kan du sjekke kategoridokumentet (link øverst). Da finnes et helt avsnit om frakt og transport av båt; begynn med 'Utenfor sesongen'-toppkategorien. (Men jeg kan ikke huske at seilbåttransport ble diskutert tidligere.

Og - sist men ikke minst - velkommen til baatplassen  :wink:

Jeg kan anbefale Kent Kran! Holder til i Stange/Vestfold og har turer oppover E6 med kranbilen sin! Hør med ham om "returfrakt", det er rimerligere når de har tom retur, men du må regne med en del tusenlapper. Greiere, sikrere, forsikring mm. Ring 48 03 21 00 og se på http://www.kentkran.no/

Lykke til med ny båt!

2004 Yanmar 4JH3 72HK Turbo

Og jeg gratulerer Håvard og Trine med ny-bruktbåt, vår "gamle" Barsk 1 (Comfort 30). Måtte den tjene sine nye eiere like godt som de gamle eierne.

Og når jeg får rigget den ned så er den klar til transporten til Trøndelag.

:flag: :flag: :flag: :flag: :flag: :flag: :flag: :flag: :flag: :flag: :flag: :flag: :flag: :flag: :flag: :flag: :flag: :flag: :flag: :flag: :flag: :flag: :flag: :flag: :flag: :flag: :flag:

mvh

Barsk II (Barsk 1 :seeya: :seeya:)

:flag: :flag: :flag: :flag:

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...