Poseidon Startet 26.Februar.2009 Link til dette innlegget Startet 26.Februar.2009 Dagens hendelse vest av Tananger er en ny påminnelse om hvor skummelt det kan være med brann ombord i båt..... Det ser heldigvis ut til å gå bra denne gangen Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
tomcat Svart 26.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2009 Skremmende. Lurer på hvilken type/alder båt og hva som skjedde med "nødkanalen. Regner med at det er VHF journalisten har ment? Sitér dette innlegget Link to post
KaRsK Svart 26.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2009 det tar ikke lang tid før alt er overtennt nei Sitér dette innlegget Link to post
SRA Svart 26.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2009 Redningsskøyta hørte tydeligvis mayday på VHF RS Ryfylke Sitér dette innlegget Link to post
Ktveiten Svart 26.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2009 off ja, ingen ble heldigvis skadet! viktig med riktig slokkeutstyr i kjelleren også! Maskineriet og elektronikken er en viktig bit. Sitér dette innlegget MVH Ktveiten Link to post
Seilaren Svart 26.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2009 Bare det ikke er......... det ligner litt på...... håper ikke..... Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Ficher Svart 26.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2009 (redigert) Bare det ikke er......... det ligner litt på...... håper ikke..... Jo, mulig det er de.Den båten det er snakk om hadde baaplassenvimpel. ( sier personer i Tananger.....håper de tar feil) Men dette er jo tragisk uansett. Mer info/film av brannen her. http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/rogaland/1.6500555 Redigert 26.Februar.2009 av Ficher (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 27.Februar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2009 .....Den båten det er snakk om hadde baaplassenvimpel. :..... Ja, flere ting kan tyde på at det er en av våre flittige baatplassenbrukere som har vært uheldig . . . . Uansett så er det viktigste at folkene ombord slapp fra det med skrekken! Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
sap_2000 Svart 27.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2009 Ikke medlemmet med en sjelden motorkrysser med meget Tyskklingende navn produsert ved Die Elbes bredder i Niedersachsen vel....? Trist i så fall, men bra personene kom helskinnet fra det -Ikke noen garanti for det når man ferdes et stykke fra land en Februarkveld og båten eksplosivt tar fyr under beina på deg... Håper vi får høre litt om hendelsesforløpet... Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Bützfleth Svart 27.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2009 Vi takker for all omtanke fra dere! Alt gikk helt fint med oss. Skal komme tilbake og skrive hva som skjedde etter at alle avhør og forsikring saker er avsluttet. Sitér dette innlegget Link to post
Ktveiten Svart 27.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2009 Ja, flere ting kan tyde på at det er en av våre flittige baatplassenbrukere som har vært uheldig . . . .Uansett så er det viktigste at folkene ombord slapp fra det med skrekken! Jan! Var ikke dette vår kjære Per fra kurset!? Sitér dette innlegget MVH Ktveiten Link to post
Poseidon Svart 27.Februar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2009 Jan! Var ikke dette vår kjære Per fra kurset!? Ja, det stemmer. Den kommende uke er det "Sikkerhet" som er tema på D5L-kurset vårt og jeg ser for meg at Per kan gi oss en veldig god førstehånds beskrivelse av det som skjedde - som supplement til våre ellers kjedelige overheader...... Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Ktveiten Svart 27.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2009 Ja, det stemmer.Den kommende uke er det "Sikkerhet" som er tema på D5L-kurset vårt og jeg ser for meg at Per kan gi oss en veldig god førstehånds beskrivelse av det som skjedde - som supplement til våre ellers kjedelige overheader...... såpass.... nå fikk jeg vondt i magen her... Alt det arbeidet... Ja han kan nok gi oss en reportasje om det som hendte.. Var triste greier dette her... Sitér dette innlegget MVH Ktveiten Link to post
Gullfisk Svart 27.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2009 Glad det har gått bra med dere. Sitér dette innlegget Link to post
Per Harald Svart 27.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2009 Dette er alle båtbrukeres mareritt. Det er forferdelig trist med det materielle, men jammen godt dere kom fra det med helsa i behold. Gleder meg at episoden gikk "så bra". God sommer, og god båtjakt. Mange flotte kjøp nå om dagen. Per Harald Sitér dette innlegget https://baatplassen.no/i/blog/per_harald/index.php? Vis hensyn på sjøen. Ja til obligatorisk båtførerbevis. D5LA I boks. Link to post
Frøken Fryd Svart 27.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2009 Dette er trist, samtidig er det på en måte godt å vite at man blir tatt vare på om uhellet skulle vere ute. Nå er jo ikke Tananger så langt ifra hverken losbåt, redningskøyte eller 330 skvadron i tillegg til de mange supplybåtene i området. Jeg ser frem til å lese om erfaringene dere har fått i denne dramatiske hendelsen, er sikkert mange som ikke er forberedt på hva man skal gjøre i samme situasjon. Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 27.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2009 Er det bensin eller dieselmotor som tok fyr? Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Ktveiten Svart 27.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2009 Er det bensin eller dieselmotor som tok fyr? 2 diesel motorer, perkings Sitér dette innlegget MVH Ktveiten Link to post
Brynjar Svart 27.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2009 Alt gikk helt fint med oss. Skal komme tilbake og skrive hva som skjedde etter at alle avhør og forsikring saker er avsluttet. Godt det gikk bra med dere. Håper det ordner seg greit i den videre prosessen og. Lykke til. Sitér dette innlegget . . bmhe Link to post
Mariell Svart 27.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2009 Veldig trist når sånt skjer. Men heldigvis gikk det bra med begge ombord. Bet meg merke i at i reportasjen som Poseidon viste til, så ble de plukket opp etter at de var gått i lettbåten. Dette viser bare hvor viktig det er å ha en mulight for å evakuere båten når uhellet er ute. Men er det ikke mange av oss (inkl. meg selv), som lar jolla ligge hjemme når vi er på tur tidlig vår og sen høst. Er såpass kaldt, at jeg skal ikke på noen jolle tur alikevell er tanker som roter rundt i huet mitt. Så jolla er bare i veien. Men er vel spesielt på denne tiden av året at viktigheten av jolla som redningsutstyr kommer til sin rett. Ett tanke kors. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Poseidon Svart 27.Februar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2009 ..... Men er vel spesielt på denne tiden av året at viktigheten av jolla som redningsutstyr kommer til sin rett...... Ja, jolle kan være bra. I dette tilfelle kan den ha reddet liv! Men selv om jolle er bra så kan en ordentlig flåte være enda bedre og sikrere - spesielt hvis været er guffent. Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Ficher Svart 27.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2009 Dette viser bare hvor viktig det er å ha en mulight for å evakuere båten når uhellet er ute. Men er det ikke mange av oss (inkl. meg selv), som lar jolla ligge hjemme når vi er på tur tidlig vår og sen høst. Er såpass kaldt, at jeg skal ikke på noen jolle tur alikevell er tanker som roter rundt i huet mitt. Så jolla er bare i veien. Men er vel spesielt på denne tiden av året at viktigheten av jolla som redningsutstyr kommer til sin rett. Ett tanke kors. Et tanke kors ja. Viktig med "rømningsvei" for barn og voksne. ( lettbåt/flåte eller overlevingsdrakt) Trist sak dette Bützfleth 44 . Ser frem til og høre fra dere når ting kommer på plass. Sitér dette innlegget Link to post
Bonita I Svart 27.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2009 Men er det ikke mange av oss (inkl. meg selv), som lar jolla ligge hjemme når vi er på tur tidlig vår og sen høst. Er såpass kaldt, at jeg skal ikke på noen jolle tur alikevell er tanker som roter rundt i huet mitt. Så jolla er bare i veien. Men er vel spesielt på denne tiden av året at viktigheten av jolla som redningsutstyr kommer til sin rett. Ett tanke kors. Gjorde meg samme tanker: I romjulen før vi dro ut, var gummibåten "sammensunket" nesten uten luft, og tanker var å bare hekte den av - "den er jo likevel bare i veien". Tok meg likevel tid å pumpe den opp, og til forskjell i dette tilfelle, fikk vi gleden av å kunne sette noen garn og hente inn fersk torsk. Og essensen er at jeg tror mange av oss har lett for å glemme at gummibåten faktisk er et siste redningsmiddel i gitte situasjoner, ikke bare for å kunne nyttes til småturer rundt holmer og skjær, garnsetting osv. Ser frem til en skildring av hva dere opplevde skjedde, og hvordan dere reagerte/handlet. Uansett trist hendelse, men det viktigste er at det gikk bra med dere. Alt av materielle goder kan uansett erstattes, selv om en har lagt mye arbeid og personlig ned i det. Ønsker dere alt godt i forsikringsoppgjør og avklaringer .....- og ikke minst i selvsagte fremtidige diskusjoner om båtlivet er verdt å utsette seg for slike mulige farlige situasjoner, skal en kjøpe ny båt ellr f.eks er det ikke mer sikkert/behagelig å investere i eks.en ferieleilighet i varmere strøk ..... osv.. Sitér dette innlegget BONITA I Link to post
Kodvaag Svart 27.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2009 Oi - - - Sender noen gode tanker til dere begge! Håper alt det beste. Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
Naurstad Svart 27.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2009 Godt at det gikk bra med dere. Dette må ha vært en tøff opplevelse. Brann ombord er noe av det værste som kan skje ombord i båt. Så sikkerhet må vi alle tenke når vi er utpå. Fikk selv brann i motorrom for 23 år siden i båten jeg ennå har. Var alene og fikk slukket raskt. Sitér dette innlegget Naurstad sin hjemmeside Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.