BjarneBob Startet 26.Februar.2009 Link til dette innlegget Startet 26.Februar.2009 "Valg av stålkvaliteter i svømmeanlegg.- hvorfor ruster rustfritt stål i bassengmiljø." Satt og leste på ett eller annet da denne artikkelen fra en kar på SINTEF snek seg inn på skjermen min. I min hunger etter mere kunnskap fant jeg den såpass interessant at jeg tenkte flere kunne ha glede av å lese den. Ser fram til kommentarer og diskusjon fra dere andre på generelt grunnlag rundt saltvann og syrefast stål.... Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 26.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2009 veldi intressant BjarneBob har oxo notert dette AISI 316 (syrefast rustfritt stål) ruster eller blir brunt i saltvann......... förr i tiden hade vi SS 2343 syrefast som "klarade seg"........gamle pullpiter o så kansje det finnes noen metallurg her på BP som kan forklare dette !!! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
mateco Svart 27.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2009 En kombinasjon av klor og saltvann er ikke bra for syrefast stål. Syrefast stål bør dessuten inneholde minst 2,5% Molybden for å motstå slike tæringer. Sitér dette innlegget Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.