mekkaren Startet 27.Februar.2009 Link til dette innlegget Startet 27.Februar.2009 Hei. En kameret vurderer og kjøpe en Glastron GS259. Prisen er satt til 499 000, båten er en 2006 mod med Volvo-Penta D4 225 med 55 timer på telleren. Synes det virker som mye båt for pengene er det noen som kan gi råd for eller i mot. Båt nypris i 2006 var 800 000 tusen. Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 27.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2009 Det er denne båten vi snakker om da? Er en test på You Tube av båten fra . Noe vel amerikansk vinkling, men gir jo et inntrykk av båten. Her en en annen test fra samme utgiver. Eller kanskje det er en del av samme testen? Du må registrere deg som medlem for å få fullt innsyn i testene. Ser jo ut, i likhet med bla Bayliner, å være mye båt for pengene. Prisen er ikke noe å si på etter det jeg kan forstå. Kameraten din bør sjekke om den er solgt av forhandler i Norge. Hvis ikke hadde jeg kanskje vært noe skeptisk, for denne skal vel da ha garantier på både motor og annet. Motoren har jeg ikke noe greie på, men jeg mener å ha lest andre steder på Båtplassen at flere er fornøyd med denne i ulike typer båter. Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
mekkaren Svart 27.Februar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2009 Det er den båten ja. Så den testen på youtube, og enig med din oppfattning hva Amerikanisering angår. Skal sjekke opp forhandler kabalen ja, takk for tipset. Ellers så er det mulig vi henter båten på søndag og putler mot klokkarvik, krysser fingrene for pent vær. Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 27.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2009 Så kjøpet er bortimot avgjort, eller? Som sagt - sjekk båtens historie! Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Mr. Import Svart 27.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2009 (redigert) er billig det ja med diesel , ikke de beste sjøbåter, spesielt ikke 249 , men er vel ok denne. Blir vel litt treg i starten uten kompressor på motor ,men greit nok. Chippe opp motor til 270 hk, så blir den meget sprek og. Redigert 27.Februar.2009 av Mr. Import (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
mekkaren Svart 3.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2009 Der var båten kjøpt, tok hjemover turen i to etapper med pit stop i haugesund. Kjørte over boknafjorden i ca 2m bølger, noe som gikk helt fint. Båten går fint i sjøen, veldig lite støy i kabinen så turen var en meget fin opplevelse. Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 3.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2009 (redigert) Gratulerer med flott båt, tror ikke det er noe å si på prisen her, motoren alene koster jo halvparten... Hjemmesiden til Glastron Redigert 3.Mars.2009 av Frøken Fryd (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 3.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2009 Ja, gratulerer med ny båt! Dette med CE-merking og hvorvidt båten var importert av privatperson, fikk vi ikke vite noe om tror jeg....? Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
mekkaren Svart 5.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2009 Båten var CE merket og kjøpt ny i Norge. Ny kalesje for norske forhold var og på plass.Noe som fungerte veldig bra sammen med en Webasto som varmet veldig bra. Dieselforbruket var og en hyggelig affære, ca 110 ltr fra Stvg med en snittfart på 24 knop, noe som er vesentlig mindre en min tohatsu 140 sluker i seg. Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 5.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2009 Dette virker som et meget godt kjøp, ja - kjekt kjøper er fornøyd! Dere har ikke noen bilder fra turen? Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
mekkaren Svart 6.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2009 Vi klarte selfølgelig ikke og ta med oss kamera, det lå igjen på bordet hjemme Eieren av båten er nå blitt båtfrelst, han har vært i båthavnen både natt og dag hehe. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.