Leifen Startet 26.Desember.2002 Link til dette innlegget Startet 26.Desember.2002 Halloen folkens !! Jeg har en danskebysse som står styggelig nær treverket ombord i båten ( nymontert), her blir det selvfølgelig godt og varmt i området rundt ovnen. Hva er fonuftig og isolere med ?? Jeg vil jo at det også skal se pent ut samtidig som det isolerer. mvh Leifen Sitér dette innlegget Link to post
MB Karen Svart 26.Desember.2002 Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2002 Metall, rustfritt, blekkplater av litt tykkelse ol. Ha avstandsklosser, et par cm duger, til skott, skap, benker ol. som er i nærheten. Luften som sirkulerer på baksiden av platene er nok til å kjøle disse tilfredstillende. Så er det bare å skru det hele på plass, pent blir det også. Sitér dette innlegget Link to post
TMe Svart 27.Desember.2002 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2002 Trebaat.info: Metall, rustfritt, blekkplater av litt tykkelse ol. Ha avstandsklosser, et par cm duger, til skott, skap, benker ol. som er i nærheten. Luften som sirkulerer på baksiden av platene er nok til å kjøle disse tilfredstillende. Så er det bare å skru det hele på plass, pent blir det også. Forslaget funker, dog forutsettes det at det er åpning under slik at oppvarma luft bakom får stige opp. Sitér dette innlegget Link to post
klk Svart 27.Desember.2002 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2002 Jeg har brukt aluminiumsplater med avstandsklosser bak, ca. 2cm. Funker fint. Minsteavstand til treverk er oppgitt i monteringsanvisningen, jeg synes likevel det ble noe for varmt enkelte steder. (Dickinson Newport) Sitér dette innlegget Link to post
PanPan Svart 29.Desember.2002 Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2002 klk: Jeg har brukt aluminiumsplater ..... Rustfritt/syrefast stål leder varmen dårligere enn aluminium og er nok å foretrekke... Mvh Jan Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.