Jump to content

GPS navigasjon, tomtom, pc, hva er mulig?

Kodvaag

Recommended Posts

Har bærbar pc og usb-gps med C-map for, ehh.. hele verden... men det er jo ubrukelig i båten, for skjermen er uleselig i sola. Prøvd det bare en gang, og det virket jo, man kunne se dybdene og hvor man var, osv, men tror det var mer for proffbruk...

Finnes det kart til sjøbruk for tomtom?

Har både vanlig bil-tomtom og tomtom inne på en windows telefon med ekstern blåtann gps.

Noen som vet om det finnes sjøkart å få kjøpt til tomtom?

En slik "kartplotter", hva er det? Er det GPS navigasjon med sjøkart i stedet for veikart, enkelt og greitt?

Eller er det noe mer jeg ikke har fått med meg?

Ser at denne kan benytte sjøkart:

http://www.maritim.no/product.aspx?id=2335...upkey=001001022

Hilsen kommende Nintendo navigatør...

(får man draft til ungenes DS forresten?) :lol:

Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knop

Nå: Båtløs - Kjører Bobil... 

Du kan får sjøkart på windows telefonene din, både oziexplorer og garmin støtter dette. Selv har jeg installert garmin og tomtom på min (synes tomtom sin vei-gps har bedre oppdaterte kart).

Ellers synes jeg telchart fungerte veldig bra på gammel bærbar, dette programmet bruker farger med høy kontrast, så synes ikke sollyset ble et problem...

Kartplotter er gps med sjøkart i stedet for veikart ja. Men nesten ingen lager ruter selv, du kan lage ruter, men ikke skrive "skal til haugesund" og vente at den skal tegne inn ruten. Men det viser hvor du er til enhver tid.

Kartplotter til båt er imidlertid SINNSYKT mye dyrere, en tomtom får du gjerne til et par tusen med kart, du er heldig om du får bare kartene til en båtplotter for den prisen...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...