Ficher Startet 1.Mars.2009 Del på Facebook Startet 1.Mars.2009 Har du sett etter båten din i det siste? Det kan være fornuftig å sjekke båtforsikringen sin. For selv om forsikringene valigvis gjelder hele året, er det visse krav som stilles til båten om man lar den duppe i sitt naturlige element over vinteren. Dessuten vil gjerne forsikringsselskapene vite om du setter båten på land for vinteren eller lar den ligge ute. - Hvis man lar båten ligge på vannet, krever vanligvis forsikringsselskapene at alle ventiler og avløpssystemer er stengt. Likeledes er det viktig at det er tett slik at ikke smeltet snø og is, eller regn for den del, kan komme inn i båten, sier informasjonsdirektør Jack Frostad i If Skadeforsikring. Kilde/ mer info http://www.yr.no/nyheter/1.6501801 Er nok ikke alle som er klar over dette. Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 1.Mars.2009 Del på Facebook Svart 1.Mars.2009 Spurte min forsikringsagent om dette med skroggjennomføringer og han svarte Hei De lærde strides om hva som er best, så derfor står det ingenting om dette i vilkårene. Gjør det du er mest komfortabel med selv. Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 1.Mars.2009 Del på Facebook Svart 1.Mars.2009 (redigert) Samme med meg. Spurte i Gjensidige om det var noe tillegg i premien hvis jeg hadde båten ute hele året. svaret var nei. Kan heller ikke finne noe i vilkårene om at skroggjennomsførings ventiler skal være stengt. Redigert 1.Mars.2009 av Mariell (see edit history) Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
bellen Svart 1.Mars.2009 Del på Facebook Svart 1.Mars.2009 If Skadeforsikring er vel ikkje akkurat det beste forsikringsselskapet for en båteier? Sitér dette innlegget Link to post
Djupevågen Svart 1.Mars.2009 Del på Facebook Svart 1.Mars.2009 Uansett forsikring - det er et sørgelig syn den båten på yr.no ............ Sitér dette innlegget Link to post
Finn Erik Svart 1.Mars.2009 Del på Facebook Svart 1.Mars.2009 Trist syn, ville tro at forsikringselskapet fort kan beskylde eieren for sjødesløshet og trekke i utbetalingen. Sitér dette innlegget Link to post
Tine IV Svart 1.Mars.2009 Del på Facebook Svart 1.Mars.2009 Båten's værste fiende , må vel være å ha en eier som ikke ser etter den å steller pent med den og bruker den .Veit ikke hvor mange jeg har hørt om som har handla båt ute med motortimer på 2-300 .Kjempe kjøp sier dem når dem kommer hjem til norge igjen, den har jo ikke gått noe nesten .Noen få turer her hjemme , å pang det var det . Så om ikke jeg missforsto helt overskriften her så er , båten's værste fiende er ikke å bli brukt å stå seg ihjæl som det heter . Eller er jeg litt ut å sykkler nu ? Tine IV Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Ficher Svart 1.Mars.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Mars.2009 Båten's værste fiende , må vel være å ha en eier som ikke ser etter den å steller pent med den og bruker den Tine IV Enig med deg her Tine IV , er det som er ment med overskriften. ( mulig denne ble litt dyp.. ) Sitér dette innlegget Link to post
nimbuster Svart 2.Mars.2009 Del på Facebook Svart 2.Mars.2009 Hvem er så båtens værste fiende Fischer? Ut hva ditt resonnement må vel det da være forsikringsselskapet? Og selskapets værste fiende er kunden...de vet aldri når de slår til. Personlig er jeg enig med Tine IV at det er den enkelte båteier som er båtens værste fiende...eller beste venn, alt ettersom. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.