Jump to content

Is og snø, båtens verste fiende.

Ficher

Recommended Posts

Har du sett etter båten din i det siste?

Det kan være fornuftig å sjekke båtforsikringen sin. For selv om forsikringene valigvis gjelder hele året, er det visse krav som stilles til båten om man lar den duppe i sitt naturlige element over vinteren. Dessuten vil gjerne forsikringsselskapene vite om du setter båten på land for vinteren eller lar den ligge ute.

- Hvis man lar båten ligge på vannet, krever vanligvis forsikringsselskapene at alle ventiler og avløpssystemer er stengt. Likeledes er det viktig at det er tett slik at ikke smeltet snø og is, eller regn for den del, kan komme inn i båten, sier informasjonsdirektør Jack Frostad i If Skadeforsikring.

Kilde/ mer info http://www.yr.no/nyheter/1.6501801

Er nok ikke alle som er klar over dette.

Båten's værste fiende , må vel være å ha en eier som ikke ser etter den å steller pent med den og bruker den .Veit ikke hvor mange jeg har hørt om som har handla båt ute med motortimer på 2-300 .Kjempe kjøp sier dem når dem kommer hjem til norge igjen, den har jo ikke gått noe nesten .Noen få turer her hjemme , å pang det var det . Så om ikke jeg missforsto helt overskriften her så er , båten's værste fiende er ikke å bli brukt å stå seg ihjæl som det heter . Eller er jeg litt ut å sykkler nu ?

Tine IV

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Hvem er så båtens værste fiende Fischer? Ut hva ditt resonnement må vel det da være forsikringsselskapet? Og selskapets værste fiende er kunden...de vet aldri når de slår til.

Personlig er jeg enig med Tine IV at det er den enkelte båteier som er båtens værste fiende...eller beste venn, alt ettersom.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...