Jump to content

Oljebruk på FM!

SeaMaster175

Recommended Posts

..........Hvor ofte må man fylle på?

Hei igjen, jorhei!

Ser at ingen har svart deg på ditt, for deg sikkert meget viktige, spørsmål så jeg skal prøve meg litt.....

Har bare hatt min FM i 1/2 år, så min erfaring er ikke noe å skryte av. Motoren min var en '63-modell. Og jeg kan ikke huske at jeg noen gang la merke til at jeg måtte fylle MYE olje. Peilet ALLTID oljen, før jeg startet opp motoren for dagen. Krøyp det ned mot MIN, så helte jeg på en skvett, men det skjedde ikke mange ganger.

Men svaret på ditt spørsmål om "Hvor ofte må man fylle på?" er ganske enkelt - ved behov..... :smiley:

:cool:

P.S.: NOE olje skal en motor jo bruke - det er helt normalt. Jeg tror at Motordoktorn en gang nevnte en slags formel for hva som er akseptabelt, men husker ikke akkurat hva det var.

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Ser du noen tegn til blårøyk ved start eller gange?

Nei, jeg ser ingen blårøyk...men jeg vet at vi har to små lekkasjer som skal tettes med teflontape. Det er nok sannsynligvis  det som er feilen....

Vis det hadde vært blårøyk, hva ville feilen vært da???

mvh

Jonhei

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...