AlfArie Startet 1.Mars.2009 Del på Facebook Startet 1.Mars.2009 Skal innstalere ny septikktank i syrefast stål i båten, målene er ca. L: 100cm, H: 34cm og B: 40cm. Tanken blir liggende nede i rommet som vises på bildet, med den ene langsiden mot avstiveren som er støpt fast i bunnen av båten og mot skrogside bak og andre langside. På de to sidene av tanken som kommer ut mot skrog hadde jeg tenkt å lime fast gummiklosser/tre lekter, slik at tanken blir liggende "fast". Men hva er best å ha under tanken, mellom tank og båtbunn. Har tenkt på to muligheter: Lime fast noen lister av tre eller plastikk som tanken ligger på, dette for å få luft mellom tank og skrogbunn eller en 3-4 mm tykk gummimatte. Skal selvfølgelig vaskes før ny tank monteres. Har noen forslag eller har gjort samme jobben? Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 2.Mars.2009 Del på Facebook Svart 2.Mars.2009 mange muligheter - gummiklosser - fugeskum - impregnert bordbiter eller som jeg har under ene vanntanken - isopor Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
AlfArie Svart 2.Mars.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Mars.2009 Fugeskum er noe dritt, dersom du skal ta ut tanken en gang. Var tilskuer til en som skulle ut med en tank som var festet med fugeskum, tanken satt som støpt i ordets rette betydning. Til å montere med er det vel noe av det enkleste, letteste, hurtigste osv.. Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 2.Mars.2009 Del på Facebook Svart 2.Mars.2009 Jeg skiftet tank for et par år siden støpte fast noen fundamentsliste i finer. Rikelig med dreneringshull i listen. Spente fast tanken med lastereimer. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 2.Mars.2009 Del på Facebook Svart 2.Mars.2009 Liggeunderlag limt til bunn og sider kan også være et alternativ.. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Fusebox Svart 2.Mars.2009 Del på Facebook Svart 2.Mars.2009 Jeg bygget opp en enkelt rammeverk i tre (ca. 1,5" x 2") mot skroget, og la gulv vinyl under kantene for å hindre slitasje/gnaging. Forankret med galvanisert vinkelbeslag i skott. Enkelt, billig og greit. Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 2.Mars.2009 Del på Facebook Svart 2.Mars.2009 eg brukte ca 5mm gummi under tanken.... Sitér dette innlegget Link to post
alma Svart 2.Mars.2009 Del på Facebook Svart 2.Mars.2009 Skulle du ha behov for å bytte slanger, lufteslange,slangeklemmer, pumpe eller noe sånnt i fremtiden, er det veldig greit å ikke ha isopor eller liggeunderlag eller annet sugende matriale under tanken. Mye enklere å med fast stødig underlag. På min båt ligger egentlig tanken løst men kommer likevel ingen vei pga sin egen vekt og forholdsvis stive slanger både inn og ut. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.