Jump to content

Bruk av Sikaflex

Djupevågen

Recommended Posts

Ikke noe stygt om tec7, men noe bedre enn Sika trur jeg ikke det er. Har brukt Sika under vann, til å lime å fandens oldemor vet hva.

Bare kjør på med Sikaflexen.

Halco 29 1992 - 2007

Bayliner 2855 2007 - ?

CB 66 Racer + div. hver onsdag

Den største hindringa til visdom er ikkje ignoranse - det er illusjonen av å være vis.

Til dere som er avhengige av Sika, er det for at dere ikke har turt dere på Tec7?

Jeg brukte mye Sika i jobbsammenheng, og har nå de siste fire åra brukt Tec7. Det herder fort, og kan brukes direkte under vann, samt under lave temperaturer.

Det er veldig lett å "kjøre" seg fast i et produkt man har hørt om i alle år. Så tør man ikke prøve noe nytt.

Bruker du Sika, så pass nå på at du bruker riktig type under vannlinjen!!

har brukt sika før,så gikk jeg over til tec7 etter "kampanjen"overalt hvor du enn var,men nå har jeg gått over til sika igjen.tec7 har jeg brukt rundt ruter og trimflaps og etter et år så hadde den løsnet.jeg trur personlig at den blir for hard og ikke følger temperatursvingninger så godt som sika,den virker bedre for meg.

har brukt sika før,så gikk jeg over til tec7 etter "kampanjen"overalt hvor du enn var,men nå har jeg gått over til sika igjen.tec7 har jeg brukt rundt ruter og trimflaps og etter et år så hadde den løsnet.jeg trur personlig at den blir for hard og ikke følger temperatursvingninger så godt som sika,den virker bedre for meg.

La en 2mm slisse med Tec7 rundt noen vinduslister på en tildligere båt.

Var potte tett de 4 årene vi hadde båten.

Er fortsatt Tec7 frelst

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Har du gjort som beskrevet fra produsenten, så skal dette holde i mangen år!

Samme spørsmål her, viser til svaret fra VannTro i denne linken. Virker som han/hun ? har peiling. Søk eventuellt på VannTro, så lærer du mye om liming.

Tar dere ikke søk før dere spør og svarer? Blir så mye å gå gjennom dersom det stadig kommer nye linker om samme spørsmål og en tar et søk.

https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=50200

Redigert av AlfArie (see edit history)
Til dere som er avhengige av Sika, er det for at dere ikke har turt dere på Tec7?

.........

Bruker du Sika, så pass nå på at du bruker riktig type under vannlinjen!!

Som jeg har nevnt i en annen tråd, bruket jeg Casco sin Marin & Teknik både over og under vannlinjen. Har funket helt fint i mange år..

Har ikke noe imot å forsøke Tec7 men nå har det seg slik at men kjøper gjerne en ny patron av et stoff man har tillit til selv om det finnes andre gode produkter.

Kanskje Tec7 neste gang... :-)

Apropos herding: Casco'en herder også godt under vann; har testet i en beholder en gang.

tec7 er sikkert ok til mye, men ikke nating av tredekk! der er det rene møka, blir hard som fy (ikke særlig elastisk), og man får foreløpig ingen primer til den. jeg la tec7 i våres, før st.hans måtte jeg rive opp natene og legge ned sika, som det forøvrig er på resten. denne er hvertfall ikke sprekt og gått lekk ennå. jeg kjenner flere som kan bekrefte det samme.

brukt den feil sier du? pussig at vi får det til med andre produkter da...

Aldri prøvd Tec7, men herder den fortere enn sika så er det noe jeg absolutt kunne tenkte meg å prøve. Hva er prisen for en tube?

Tec7 er overpriset på markeden og utsalgspris varierer mellem 160-190kr patronen. Samme produkten kan man få fra Plastic Padding og heter den P700. Prisen i Clas Ohlson er 98kr. KJK i Moss har Ebofix Super no.1 til omkring 100kr. Storforbrukerer kjøper ikke Tec7 på grunn av prisen :nonod:

Etter flere dager herding kan eg klore vekk det eg vil av tec-7 med neglene.... :eek: blir ikkje like seig/sterk som sika. Hadde vert betenkt å bruke tec-7 på steder eg ikkje kunne holde oppsyn, og då...ja kvifor oppi båten , når ikkje under?

Må vel vere mat for fisker og fugler slik som gammeldags vindus-kitt? :smiley:

Redigert av Sæbø (see edit history)

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Tec7 er overpriset på markeden og utsalgspris varierer mellem 160-190kr patronen. Samme produkten kan man få fra Plastic Padding og heter den P700. Prisen i Clas Ohlson er 98kr. KJK i Moss har Ebofix Super no.1 til omkring 100kr. Storforbrukerer kjøper ikke Tec7 på grunn av prisen :nonod:

Det er jo direkte feil! En patron koster ca. 130,- på FK og kjøper man på nett så har jeg sett priser ned i 98,- Kjøper man til 160-190,- har man seg selv og takke for høy pris, for da har man ikke sjekket noe særlig i markede på pris.

Skal selv bruke tec7 til diverse om ikke lenge. ER dog usikker om jeg skal bruke det til nating. ER jo så utrolig forskjellig info om hvor bra det er. Bla. her på BP så spriker dte noe enormt om hvor bra tec er til nating....

Har forøvrig en egen tråd hvor jeg spør etter pris på en slik 600ml. "pølse" med tec7, og hvor/hvem som selger disse. SKal vel være en del billigere, men da må jo prisen godt under 200 lappen for at de skal være noe poeng...

Jeg og en kompis installerte baugthrustere samtidig, han brukte Tec7 og jeg Sika.

Når vi stoffet tunnellen med toppcoat så "kokte" Tec7'en, det gjorde ikke 'Sikaflexen.

Dette berre som en opplysning altså.

Halco 29 1992 - 2007

Bayliner 2855 2007 - ?

CB 66 Racer + div. hver onsdag

Den største hindringa til visdom er ikkje ignoranse - det er illusjonen av å være vis.

tec7 er ikke egenet til nating. garantert.

men om du har god erfaring fra annet, hvorfor ikke fortsette å bruke det da? kan jo være mye det, selv mener jeg det beste er to-komponent ARBOCOL. panthera er også noe som skal være veldig bra...

arbocolen kan kanskje være noe vanskelig å få tak i.. :flag:

:lol:

jupp! enda et merke er nettopp hva vi trenger... :lol: For å være ærlig så er jeg i total villredde etter å ha leste en haug med tråder her på forumet; ny og gamle.. :crazy:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...