Jump to content

Hydraulisk styring på 7,3 mercruiser

Birchwood 320

Recommended Posts

Vet der var noen som hadde 7,3 Diesel mercruiser på forumet men husker ikke hvem.. Trenger litt info fra dere ang. montering av hydraulisk styring på original innfestings plass på drevet..

På min motor ser ikke dette ut til å passe.. Hvordan er det på deres båt??

Noen som har/kan ta et bilde av monteringsplassen..

Fjord 27 AC TMD40

Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knop
Wellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.
Firmanavn: Motordeler.com

Vet der var noen som hadde 7,3 Diesel mercruiser på forumet men husker ikke hvem.. Trenger litt info fra dere ang. montering av hydraulisk styring på original innfestings plass på drevet..

På min motor ser ikke dette ut til å passe.. Hvordan er det på deres båt??

Noen som har/kan ta et bilde av monteringsplassen..

Den står rett bak og paralellt med "crossoveren" og er festet på indre transomplate med to store bolter (en over og en under) slik at teleflexen kommer inn fra venstre når du står foran motoren og ser bakover.

Kan desverre ikke legge inn noen bilder i helga, men hvis dette ikke er nok, kan du gi et hint her imorgen så skal jeg gå ned å se om det er noen bedre beskrivelser jeg kan gi deg. Husker også at den må tres inn fra venstre når den skal monteres og at det er trangt bakimellom der!!

Kan desverre ikke legge inn noen bilder i helga, men hvis dette ikke er nok, kan du gi et hint her imorgen så skal jeg gå ned å se om det er noen bedre beskrivelser jeg kan gi deg. Husker også at den må tres inn fra venstre når den skal monteres og at det er trangt bakimellom der!!

Crossoveren min står så tett på festet at eg ikke ser muligheten for plass til styringen. Bilder hadde absolutt hjulpet..

Hvilken styring har du.. Slik at eg kan bestille meg en lik en.. Kjøpte meg servo men får ikke plass til den..

Takk for svar..

Fjord 27 AC TMD40

Nope, kameraet mitt er borte  :-(  

Men jeg fant frem det gamle 2.1 Mpix kameraet, så jeg skal nedi der idag igjen (bytte dieselfilter++).  Tar en del bilder da som jeg kan maile deg.  Har du en e-post adresse?  Burde være tilbake fra båten i 12:30-13:30 tiden....

Erik

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

nå.. trangt ja , men tror det er trangere hos meg.. Du har jo aftercooler oppå motoren.. hos meg henger den på siden... skal ta bilder i dag eg og så kan eg sammenligne..

Tror min crossover ligger 5 cm fra boltefestene til servoen..

Fjord 27 AC TMD40

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...