MYRA 23 Startet 3.Mars.2009 Link til dette innlegget Startet 3.Mars.2009 Er dt noen som kan gi meg tips om tilbud om assistanse på båtferien min i sommer, om uhell skulle skje. Sitér dette innlegget Link to post
VO`n Svart 3.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2009 www.nssr.no/kystpatruljen www.sjoassistanse.com Med en VHF i båten kan man få veldig mye utbytte av denne hvis uhellet skulle bli et faktum.... Sitér dette innlegget Link to post
rifi Svart 4.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2009 Opplevde selv motorhavari midt på fjorden i fjor sommer. Fikk ordnet meg privat slep (mobildekning). Meldte meg inn i kystpatrulen samme dag.... Sitér dette innlegget Link to post
Frank Allan Svart 4.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2009 Kan anbefale Kystpatruljen til Redningsselskapet. De gjør jobben. Sleper , dykker eller retter på stedet. Ha VHF ombord, og ha den på, kansje det er noen andre som trenger hjelp. Sitér dette innlegget Link to post
tom-ass Svart 4.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2009 Ring ditt forsikringsselskap,om du har en form for havariforsikring. Dette står i min avtale: 1. Hvilke forhold som gir grunnlag for erstatning erstatningsmessig skade uhell med båten som gjør det umulig å fortsette reisen når fører og/eller passasjer rammes av akutt sykdom, ulykke eller død som medfører at man ikke kan fortsette båtreisen. Legeerklæring må foreligge. 2. Forsikringen dekker 2.1. Berging og tauing Forsikringen dekker rimelige, nødvendige omkostninger ved assistanse og bergelønn. transport av båten fra skadestedet til nærmeste verksted - eller hvis det er rimeligere - reparasjon på stedet. Slik transport/godtgjørelse skal godkjennes av selskapet på forhånd. 2.2. Hjemtransport av fører og passasjerer Forsikringen dekker merutgifter til hjemtransport av fører og passasjerer når båten er etterlatt som følge av forhold i punkt 1. Merutgifter til hjemreise dekkes med rimeligste kommunikasjonsmiddel. Forsikringen dekker merutgifter til annen nødvendig lokalbefordring, dvs. transport til lokalt overnattingssted, sykehus, lege e.l. 2.3. Hotellopphold i stedet for hjemreise Etter forhåndsavtale kan forsikringen dekke merutgifter til hotellopphold for fører og passasjerer i stedet for hjemtransport, når båten repareres på stedet innen rimelig tid. 2.4 Hjemtransport av båt i Norden Forsikringen dekker merutgifter til hjemtranport av båt når båten er etterlatt som følge av forhold nevnt i punkt 1. Hjemtransport av båt dekkes kun i Norge, Sverige, Danmark og Finland. 3. Egenandel I erstatningsoppgjøret fratrekkes en egenandel på kr. 500. Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
Akoya Svart 4.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2009 (redigert) Hei. Jeg mener Sjøassistanse er best. Da er du helt sikker på å ikke betale noe hvis uhellet skulle komme. Redigert 4.Mars.2009 av Niro (see edit history) Sitér dette innlegget Maxi 95 Bavaria 36\3 http://www.facebook.com/reqs.php#/group.ph...5453&ref=mf Link to post
nives Svart 4.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2009 Om du ikkje har VHF, legg iallefall nummeret til kystradiostasjonen i favoritter. Har fleire ganger gått til assistanse etter meldinger via kystradiostasjonen. Mange ganger de den beste/nærmeste hjelpen den vi kan yte hverandre, Blantannet derfor er VHF viktig. Sitér dette innlegget Erfaringen vokser proporsjonalt med antallet ødelagte apparater. I believe in only one thing: liberty, but I do not believe in liberty enough to want to force it upon anyone. – H. L. Mencken Link to post
27 knop Svart 4.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2009 Og for å repetere VHF-prosedyren dersom fare: PANPAN-PANPAN-PANPAN = hastemelding, men som ikke innebefatter fare for skade på båt eller mennesker. MAYDAY-MAYDAY-MAYDAY= nødsituasjon, øyeblikkelig assistanse trengs Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.