Jump to content

Advarsel mot Mailspeedmarine

Janda

Recommended Posts

Etter messebesøk i London hvor jeg var i kontakt med en stor utstiller, Mailspeedmarine, bestilte Jeg noen varer fra dem på nettet 15 januar. 24 januar har dem punsjet ordren. En mnd senere fikk jeg tilsendt redningsflåten, som dem har fått sendt direkte fra fabrikk. I dag 4. mars er det ikke kommet en dritt mer av varene som jeg har bestilt og betalt med mastercard. Jeg har sendt mail, fakset gjentatte ganger til firmaet, på flere mailadresser for å sikre at det skulle komme frem. Men ikke hørt ett pip fra firmaet. Derfor ringte jeg, dama som svarte telefonen mente ordren lå til plukk, hun skulle sjekke og ringe tilbake, det er nå en uke siden og har ikke hørt en lyd fra dama. ALTSÅ TO MND SNART !! Det samme er tilfelle for en kammeat som også bestilte fra firmaet. Flåten fikk han, men ikke resten, Er vel naturlig at en begynner å lure på om det er nødvendig å ringe mastercard for å prøve å berge pengene, men håper jo i det lengste å slippe brydderiet med å reklamere via kortselskapet. Neste gang bestiller jeg fra USA igjen, bestilte autopilot derfra i fjor, varene var på døra en uke etterpå.: http://www.marine-electronics-unlimited.com/

Om jeg taper ca.8000 denne gangen på en konkurs eller annet som en ikke har kontroll over, så er det enda noen tusen å gå på. Sparte 10.000 på autopiloten fra usa.

Gjør livet lettere, bruk firmaer som andre har gode erfaringer med.

Det er lover for slikt ! Beløpet belastes ikke kortet, det reserveres ! De kan ikke belaste før varen signeres ut av korteier !

Nåja, jeg ville ikke vært for trygg på jus'en i et annet land med selskaper som kanskje er etablert i "hyggelige" postbokser på en øy et eller annet sted. Det er faktisk enkelt for nettbutikken å hente penger fra kortet før varene sendes, selv om det ikke er vanlig hos seriøse nettbutikker. Men heldigvis er det slik at kortselskapenes ansvar strekker seg langt hvis butikker ikke leverer som avtalt. Jeg anbefaler å lese om netthandel her på forbrukerportalen: http://forbrukerportalen.no/Artikler/2007/ugla_howard

Jeg har ved et par anledninger reklamert på belastninger på kredittkortene mine. I alle tilfellene har dette vært en meget enkel og smertefri prosess. Det er bare å ta en telefon til kortselskapet, evt fylle ut et enkelt skjema med en begrunnelse for reklamasjonen :yesnod:

Bundin er bátleysur maður

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...