Jump to content

Start av volvopenta 41A

Willing 31

Recommended Posts

Hei alle sammen har fådt skiftet ventilene på min volvopenta41A men har problemer med og få start etter eg har skrudd den sammen, har stilt diesel pumpen på 1,86 mannometer klokka men motoren vill bare nesten starte men ikke heilt motoren tar etter men klare ikke og starte heilt hva er problemet.

er det noen kloke svar :flag:

Willing 31

Et sted må du jo begynne. Har du rørt sjøvannspumpen? Det har vært andre eksempler på startproblemer på volvomotorer forårsaket av at drivakslingen til innsprøytningspumpen har kommet ut av stilling. Sjøvannspumpen og innsprøytningspumpen drives av samme aksel. Et eksempel på en TMD30-motor med dette problemet her.

Brigg

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Skal du få fornuftige svar tror jeg du bør forsøke å være noe mer konkret. Har du løsnet dieselpumpa, må du gjennom en relativt omstendelig prosedyre for å få denne på riktig plass igjen. Over 2/100mm feil, og du får ikke start overhodet.

Se her

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...