kongpetrus Startet 15.Mai.2004 Link til dette innlegget Startet 15.Mai.2004 Hei Båtfolk. Har kjøpet meg en Myra 22 plastsnekke med plass på Malmøya i Oslo. I den forbindelse har jeg foreløpig et par spørsmål da jeg ikke er særlig båtkyndig fra før: Kalesjen er relativt ny, men den har feil farge. Går det an på noen måte å farge denne blå? Dekoren rundt båten er mørkebrun. Hva skal jeg bruke får å få dette blått? Snakker vi om dekortape eller lakk? :nonod: vh Petter Sitér dette innlegget Link to post
Lotus Svart 15.Mai.2004 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2004 Stoff kan farges. Hvis kalesjen din ikke er av nylon, polyester eller annet plaststoff slik f.eks. HellyHansen typer, kan den farges. Hvis fargen i utgangspunktet er lys og du skal ha fargen marineblå, har det en sjanse til å bli bra også. Om det blir skikkelig bra uten skjolder og nyanseforskjeller? Vet ikke. Prøvde en gang å farge setetrekkene i bilen. Ikke vellykket. Grått skulle bli mørkeblått, men ble i stede grått med rosa/lilla tendenser. Verre enn noensinne. Er kalesja di virkelig så gåal i fargen? Er dekoren din tape? Ta den av og sett på ny i riktig farge. Er den malt eller en del av gelcoaten? Da må det lakkes. Mange har gjort det og det finnes to-komp lakker spesielt for formålet. Top Lakk eller hard top eller noe i den duren. Lotus Sitér dette innlegget Link to post
SeaMaster175 Svart 15.Mai.2004 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2004 For å farge kalesjen din ville jeg brukt et middel som heter Acapella. Jeg har ikke prøvd det selv, men har hørt av andre at det virker bra! mvh Jonhei Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.