Jump to content

Ny medlem med spørsmål om kalesje

kongpetrus

Recommended Posts

Hei Båtfolk.

Har kjøpet meg en Myra 22 plastsnekke med plass på Malmøya i Oslo.

I den forbindelse har jeg foreløpig et par spørsmål da jeg ikke er særlig båtkyndig fra før:

Kalesjen er relativt ny, men den har feil farge. Går det an på noen måte å farge denne blå? :lol:

Dekoren rundt båten er mørkebrun. Hva skal jeg bruke får  å få dette blått? Snakker vi om dekortape eller lakk? :lol:

:nonod: :nonod: :nonod::lol:

vh

Petter

Stoff kan farges. Hvis kalesjen din ikke er av nylon, polyester eller annet plaststoff slik f.eks. HellyHansen typer, kan den farges. Hvis fargen i utgangspunktet er lys og du skal ha fargen marineblå, har det en sjanse til å bli bra også. Om det blir skikkelig bra uten skjolder og nyanseforskjeller? Vet ikke. Prøvde en gang å farge setetrekkene i bilen. Ikke vellykket. Grått skulle bli mørkeblått, men ble i stede grått med rosa/lilla tendenser. Verre enn noensinne. Er kalesja di virkelig så gåal i fargen?

Er dekoren din tape? Ta den av og sett på ny i riktig farge. Er den malt eller en del av gelcoaten?  Da må det lakkes.  Mange har gjort det og det finnes to-komp lakker spesielt for formålet. Top Lakk eller hard top eller noe i den duren.

Lotus

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...