Jump to content

Marinisere MB 270 CDI ?

amos

Recommended Posts

Kan godt være at kostnader evt vil stoppe mine svangre planer....og det er lite og finne om det på nett også. Ser at det finnes et tysk firma som mariniserer bl.a MB motorer, men da gjerne av eldre modeller.

Hørte om et eller annet firma i Norge som visstnok skulle kunne vite noe om dette, Bergensbasert tror jeg.....husker ikke navnet nå og fant heller lite da jeg googlet de for en stund tilbake.

Vel, avventer tolmodig på en eller annen allviter! :smiley:

Får du tak i en vannkjølt manifoil som passer, burde resten være grei skuring. Men en det sveising, maskineringog tilpassing blir det. Og sluttresultatet blir en rimelig ukurant båtmotor, som kan være besværlig å få solgt. Men alt er mulig...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

hva mener du med marinisere da? hva er du på utkikk etter.. skal det være vannkjølt turbo og manifolder du tenker på elr ? varmeveksler kan du nå bare bruke hva somhelst bare den er stor nok. ellers om du skal ha den på drev så er nå det sjøvannspumpe i drevet så da står i en overgang mellom motor og drev. men om det skal være rak aksling så blir nå det å prøve finne plass til ei sjøvannspumpe..

alt kan mariniseres! men litt fundering blir det nå alltids :cheers: halve moroa det å finne utav

Hei aamos, og velkommen på forumet!

Det averteres mange fritidsbåter med MB-motorer, men det er

nok mest av eldre typer, med uttatt effekt fra 36 HK og oppover.

Hvordan en slik CDI-motor vil oppføre seg i "konstant oppoverbakke"

vet jeg lite om, men tipper det er en fordel å ta ut lite av hestekreftene.

Giret må du helst få fagfolk til å velge ut.

Lykke til i alle fall, skulle gjerne sett bilde av båten?

mvh

JanS

Old fishermen never die - they only smell that way!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...