amos Startet 5.Mars.2009 Link til dette innlegget Startet 5.Mars.2009 Hei! Har en så godt som ny Mercedes 270 cdi motor, og lurer på om det er mulig/overkommelig og marinisere denne for bruk i båt? Håper på gode tips, både for og imot! Sitér dette innlegget Link to post
SandAnker Svart 6.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2009 her var det ikke kommet mange svar, det går helt sikkert og marinisere, spørmålet er vel heller til hvilken pris og hvor bra det blir Sitér dette innlegget Link to post
amos Svart 6.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2009 Kan godt være at kostnader evt vil stoppe mine svangre planer....og det er lite og finne om det på nett også. Ser at det finnes et tysk firma som mariniserer bl.a MB motorer, men da gjerne av eldre modeller. Hørte om et eller annet firma i Norge som visstnok skulle kunne vite noe om dette, Bergensbasert tror jeg.....husker ikke navnet nå og fant heller lite da jeg googlet de for en stund tilbake. Vel, avventer tolmodig på en eller annen allviter! Sitér dette innlegget Link to post
SandAnker Svart 6.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2009 Ville tro det ikke var noen heksekunst, finner du en girkasse som passer, finner du sikkert de andre delene også, forøvrig selger i hvertfall VW mariniserte diselmotorer Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 6.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2009 Får du tak i en vannkjølt manifoil som passer, burde resten være grei skuring. Men en det sveising, maskineringog tilpassing blir det. Og sluttresultatet blir en rimelig ukurant båtmotor, som kan være besværlig å få solgt. Men alt er mulig... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Draco24styling Svart 6.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2009 problemet blir kanskje og få den til og gå skikkelig, disse motorene har mye elektronikk og can netverk, Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
Bearded Beast Svart 6.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2009 hva mener du med marinisere da? hva er du på utkikk etter.. skal det være vannkjølt turbo og manifolder du tenker på elr ? varmeveksler kan du nå bare bruke hva somhelst bare den er stor nok. ellers om du skal ha den på drev så er nå det sjøvannspumpe i drevet så da står i en overgang mellom motor og drev. men om det skal være rak aksling så blir nå det å prøve finne plass til ei sjøvannspumpe.. alt kan mariniseres! men litt fundering blir det nå alltids halve moroa det å finne utav Sitér dette innlegget Link to post
amos Svart 6.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2009 Den må holde stand i en ærverdig plattgatter m/strak aksling.... Mon tro om man kan modifisere den med Borg Wagner? Helt ærlig...dette vet jeg svært lite om - men lærevillig deluxe, og blir motivert av gode konstruktive svar her...takk så langt! Fin fredag! Sitér dette innlegget Link to post
JanS/EIR Svart 6.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2009 Hei aamos, og velkommen på forumet! Det averteres mange fritidsbåter med MB-motorer, men det er nok mest av eldre typer, med uttatt effekt fra 36 HK og oppover. Hvordan en slik CDI-motor vil oppføre seg i "konstant oppoverbakke" vet jeg lite om, men tipper det er en fordel å ta ut lite av hestekreftene. Giret må du helst få fagfolk til å velge ut. Lykke til i alle fall, skulle gjerne sett bilde av båten? mvh JanS Sitér dette innlegget Old fishermen never die - they only smell that way! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.