Jump to content

Hvor/hvem har bygd denne tresjarken?

fredfrikk

Recommended Posts

Hei

Vi er to kompisser som har kjøpt en gammel tre sjark i sammen. Vi har tenkt å pusse den opp og fortsette å bruke den som fiske båt. Ikke som heltids båt men deltid ettersom vi begge jobber som line fiskere på større båter,

Men vi lurer på om noen kan fortelle oss litt om skrogtypen eller om noen sitter på noen opplysninger om hvor disse båtene ble bygd. Det eneste som står i papirene er at den ble bygd på 70 tallet og at den før var tråler b.l.a i Son før den ble solgt oppover til Stavanger. Båten er egentlig i god stand, men trenger en liten puss og noen nye bord i dekket + litt maling. Har prøvd å finne flere opplysninger om den via diverse registere for å finne ut hvor den ble bygd men det er sannlig ikke lett.

bilde000.jpg

Mvh

Freddy

Tipper på at dette er en Nordlands-sjark......? Den rette og kraftige stevnen, tror jeg var nokså representativ for slike båter på 60-70-tallet. Styrhuset i nåværende form har nok kommet til etterpå.

Sjark212.jpg

Les litt om Kai Lindes Trebåtbyggeri på Rognan i Nordland, HER, kanskje du blir noe klokere?

:seeya:

Og si det som det er - like godt å komme ut av skapet nå med en gang - det står en Sabb 2G :yesnod: ombord i båten deres - ikke sant? :smiley:

Lykke til med båten!

:o))

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Hvis dere blir for mange ...

...forbannelse fra kirken

He-He! :lol:

- Det kan aldri bli FOR mange!

- Vi ER en egen menighet og dette er menihetsbladet vårt. :cool:

:o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Hei fredfrikk!

Velkommen til dette eminente forum, og lykke til med sjarken!