Mr_J@n Startet 15.Mai.2004 Link til dette innlegget Startet 15.Mai.2004 Fikk båten på vannet igår kveld, startet opp,alt virket greit, kjørte til båtplassen min ca 5min unna, da var det slutt på gleden, fikk motorstopp rett foran båsen min, å så ville den ikke starte igjen, hadde fart slik at jeg gled på plass. Hadde fulladet bateri før jeg dro hjemme ifra, men når jeg dro på starteren var det så vidt den gikk rundt(sikker dålig kabel et sted), ser også ut som om den drukner i bensin enten ved at choken ligger på eller feil justert gasser. Gasseren er overhalt ifjor, men er ikke justert. Høres ut som om motoren kveles! Det kommer også eksos ut over vannlinja, er det riktig?? trodde den skulle komme ut av propellen!! Trenger derfor masse råd før jeg går igang, Er det noe grunnjustering på gasseren??? Det går inn to ledning på choken, skal den ha pluss og evt når og fra hvor?? Er det en eksos lekasje jeg har og er det mye jobb og få rep?? Sitér dette innlegget Link to post
Mr_J@n Svart 15.Mai.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2004 Glemte å si at jeg har Mercruiser 165hk med alfa one drev. Er det noen som har et sprengbilde av eksosanlegget til mercruiser så si ifra. Sitér dette innlegget Link to post
kristian Svart 15.Mai.2004 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2004 Du er ikke den eneste, var en tur utpå i går i frisk vind, på vei hjem ser jeg en som vinker, og kjører bort til han. Motoren hadde stoppet, og han trengte å bli tauet hjem. Så gjort. Han hadde hentet båten, og kjørt 1 nm. Så stopp. Og da hadde alle gått for helgen. Medfølese har jeg. Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
Mr_J@n Svart 15.Mai.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2004 Å takker for det, trenger all den støtte jeg kan få, mulig det ender med innleggelse :lol: Bare så ergelig, at det skjer på det første turen Å jeg som hadde planer om tur på fjorden idag pent vær og greier :lol: Sitér dette innlegget Link to post
SeaMaster175 Svart 15.Mai.2004 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2004 Føler med deg.... Hadde samme opplevelse i slutten av april da vi skulle sette ut båten. Motoren ville ikke opp på fullt turtall og kvelte seg med en gang. Vi måtte rense forgasseren og så når det var gjort trodde vi alt var okey. Men det var det ikke. Tennpluggene hadde blitt sotede pga for fet bensinblanding. Lykke til med motorproblemet ditt! Jonhei Sitér dette innlegget Link to post
Mr_J@n Svart 15.Mai.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2004 Min går villig opp på turtall, det er værre med tomgang, skal ned en tur nå å bytte pluss og minus kabel, håper det vill hjelpe på, så jeg ikveld kan ta meg en Sitér dette innlegget Link to post
kristian Svart 15.Mai.2004 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2004 Min går villig opp på turtall, det er være med tomgang, skal ned en tur nå å bytte pluss og minus kabel, håper det vill hjelpe på, så jeg ikveld kan ta meg en Jøss, hva skal det hjelpe for, kortslutning Eller har du begynnt allerede Sitér dette innlegget Link to post
Mr_J@n Svart 15.Mai.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2004 Ja det hadde vært bedre ..... To av feilene er lokalisert, en utbedret, hjalp å få på nye kabler og kabelsko :lol:. da ble det liv i batteriet igjen. motor stansen kom av ned sota plugger og for feit bensin blanding, choken ligger på så det holder. må nok reklamere til de som overhalet den Da er det "kun" eksos igjen, er det farlig å bruke den med den lekasjen??? for motoren mener jeg?? Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 15.Mai.2004 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2004 Etter disse kommentarene, vet jeg ikke om jeg tør å sjøsette..... Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Mr_J@n Svart 16.Mai.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2004 Etter disse kommentarene, vet jeg ikke om jeg tør å sjøsette..... Det er klart du skal det Det er bare typisk meg å ha litt uflaks med ting jeg ikke har vært borti så mye Lærer mye av dette da, er jo en liten trøst Sitér dette innlegget Link to post
Mr_J@n Svart 16.Mai.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2004 Da kan det se ut som om det er forgasseren som har spillt meg et puss hele tiden Da jeg festa opp choken på fullt, forsvant hele eksos lekasjen :smash: Er det noen som vet om en erstatnings forgasser jeg kan bruke. isteden for den jeg har, vill helst slippe å kjøpe ny, koster jo en formue, motoren min er en 4èr på 165hk Sitér dette innlegget Link to post
evenR4u Svart 16.Mai.2004 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2004 Ny fra Uniten. Det finnes flere varianter. F eks denne Kommer på ca 4.000 inkl mva og frakt. evenR4u Sitér dette innlegget evenR4u • Som en virvelvind i 8 knop. Link to post
Mr_J@n Svart 17.Mai.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2004 Ny fra Uniten. Det finnes flere varianter. F eks denne Kommer på ca 4.000 inkl mva og frakt. evenR4u Du fant den du har lett i timesvis, fant ikke min forgasser. men jeg håper jeg slipper å kjøpe ny,selv om det er det som frister mest, ferdig med det liksom!! Er det greit å handle fra Uniten??? Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 18.Mai.2004 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2004 Hei MR_J@n. Dette var da leit å høre, med båten på vannet i ny båtplass og alt. TVI TVI og lykke til, vi sees vel utpå etterhvert? Faxen Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Ingar Svart 18.Mai.2004 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2004 men jeg håper jeg slipper å kjøpe nyEr problemet at choke'en ikke slår seg helt av?Isåfall vil jeg tro dette er enkelt å fikse, evnt kan du bytte bare choke-huset. Ville ikke byttet forgasseren dersom originalen ikke er slitt. (Slark i spjell-aksel) Choken er bare en bimetall-fjær som varmes opp elektrisk/av kjølevannet. Kan normalt justeres ved å dreie på choke-huset. Sitér dette innlegget Link to post
M/Y Ellen Marie Svart 18.Mai.2004 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2004 ... og utifra det du skriver virker det heller ikke som om du har eksoslekkasje, men den, eksosen altså, kommer nok ut der den skal, og bobler selvfølgelig til overflaten hvor den feite blandingen gjør at det vises godt. M/Y Ellen Marie Sitér dette innlegget . www.g-mt.no Link to post
Mr_J@n Svart 18.Mai.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2004 ... og utifra det du skriver virker det heller ikke som om du har eksoslekkasje, men den, eksosen altså, kommer nok ut der den skal, og bobler selvfølgelig til overflaten hvor den feite blandingen gjør at det vises godt. M/Y Ellen Marie Yes, det har du helt rett i; fant det ut da jeg bandt opp choken, eksosrøyken ble borte noe som tyder på at det var feit blanding jeg så. Har vært nå og pratet med forgasserservice i Drøbak,dyktig fyr foresten, han koblet bort hele choken, i påvente av nytt chokehus (den var defekt). Men et nytt problem dukket opp, den skytter dår jeg gir på,har prøvd og gi den mer bensin via blandinskruen men feilen er der uansett, skal ned imorgen og skjekke tenning og ta en komp test, får bare krysse fingrer på at det ikke er en ventil som henge Dette var da leit å høre, med båten på vannet i ny båtplass og alt. TVI TVI og lykke til, vi sees vel utpå etterhvert? Hei Faxen Ikke sant, sånn er det bare, har ikke flax om dagen Men snart er det nok ibox, da ses vi utpå vet du. Sitér dette innlegget Link to post
M/Y Ellen Marie Svart 18.Mai.2004 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2004 Høres ut som tenningsfeil. Ikke så vanskelig eller dyrt å få rettet på. Ang. den kortvarige lykken så kan du jo velge å se positivt på det; tenk på alt du lærer og hvor kjekt det er å kunne dersom det oppstår problemer utpå M/Y Ellen Marie Sitér dette innlegget . www.g-mt.no Link to post
Mr_J@n Svart 18.Mai.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2004 Er problemet at choke'en ikke slår seg helt av? Ja, lå på fullt hele tiden. ny er bestilt... Sitér dette innlegget Link to post
Mr_J@n Svart 18.Mai.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2004 Høres ut som tenningsfeil. Ikke så vanskelig eller dyrt å få rettet på. Ang. den kortvarige lykken så kan du jo velge å se positivt på det; tenk på alt du lærer og hvor kjekt det er å kunne dersom det oppstår problemer utpå M/Y Ellen Marie Håper det er tenninga jeg å, er enig med deg, velger å se positiv på dette, og ta det som erfaring. Gleden blir nok stor når alt virker, og jeg igjen kan nyte alle de fine dagene med sol og båtliv. Sitér dette innlegget Link to post
balja Svart 19.Mai.2004 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2004 Hei! Jeg har samme motor! har hatt samme problem. Om du ikke får fikset dette er det enkelt å bygge om shoken til manuell. Jeg har prøvd det med meget bra resultat. God sommer Balja Sitér dette innlegget Link to post
Mr_J@n Svart 19.Mai.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2004 Det blir nok det jeg kommer til og gjøre vist automatchoken uteblir .. Men tror du ikke jeg fant en ny feil :lol: det spruter bensin fra lufteslangen på bensinpumpa, snakk om direkte innsprut :lol: Skummelt med tanke på brann :nono: :nono: Er vel en lekasje i memraen, slik at bensina kommer på undersiden av pumpa... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.