AQ140A Startet 6.Mars.2009 Link til dette innlegget Startet 6.Mars.2009 Hei. Prøvde å lete litt på forumet ang. rep. av kalesje men fant ikke noe. Har behov for å Justere og forsterke hullene til knottene i kalesjen. Ser ut som dette kan være en grei jobb, med feks. en symaskin, rette tråden og forsterkninger. Noen som har erfaringer med dette? Sitér dette innlegget Link to post
osa Svart 6.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2009 -forsterkninger (PVC-ører) og tråd bør du kjøpe hos en kalasjemaker. Var ikke noe problem å kjøpe hva det skulle være av materialer hos Flataker Industrier, Elnesvågen i fjor i hvert fall. Symaskin er et større problem. Vanlig symaskin blir gjerne for svak slik at du ikke får nålen gjennom eller at det "baller seg" på baksiden. Jeg brukte en EasyJeans maskin til å sy hele kalesjen og den gjorde jobben! -prøvde først med 2-3 vanlige symaskiner. Sitér dette innlegget Link to post
AQ140A Svart 6.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2009 Hei . takk for svar. Tror jeg må aliere meg med kjærringa ang. maskin Får jeg spørre hva en easyjeans maskin er? Mulig de har slikt på sagaboat på selje da også. De begynner å bli riemlig slitte de som er der så tror jeg må ordne det før sesongen slår inn for fult. Sitér dette innlegget Link to post
tom-ass Svart 6.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2009 Hvor bor du? Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
osa Svart 6.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2009 Janome Easy Jeans Verdens mest solgte symaskin, en utrolig sterk mekanisk symaskin, flere ganger ´Best i test´. Janome Easy Jeans har ekstra høyt syfotsløft, perfekt til å sy over tykke sømmer og forenkler det å plassere tykke stoffer under foten. Den perfekte allroundmaskinen til alle typer søm. Båteieres favoritt til søm av bl.a. båtkallesje og setetrekk. Skryteside -egentlig en vanlig symaskin, men en del kraftigere enn standard. Er ofte nevnt i forbindelse med kalesje- eller seil-sying.Kjøpte min bare for å sy kalesje. Maskin + alt materiale ble en god del billigere enn det Hansen i Trondheim skulle ha for ferdig kalesje. -og så har jeg gjort det selv, med div spesialløsninger og tilpasninger... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.