Jump to content

Reparasjon av kalesje

AQ140A

Recommended Posts

-forsterkninger (PVC-ører) og tråd bør du kjøpe hos en kalasjemaker. Var ikke noe problem å kjøpe hva det skulle være av materialer hos Flataker Industrier, Elnesvågen i fjor i hvert fall.

Symaskin er et større problem. Vanlig symaskin blir gjerne for svak slik at du ikke får nålen gjennom eller at det "baller seg" på baksiden. Jeg brukte en EasyJeans maskin til å sy hele kalesjen og den gjorde jobben! :yesnod: -prøvde først med 2-3 vanlige symaskiner. :nonod:

Janome Easy Jeans

Verdens mest solgte symaskin, en utrolig sterk mekanisk symaskin, flere ganger ´Best i test´. Janome Easy Jeans har ekstra høyt syfotsløft, perfekt til å sy over tykke sømmer og forenkler det å plassere tykke stoffer under foten.

Den perfekte allroundmaskinen til alle typer søm.

Båteieres favoritt til søm av bl.a. båtkallesje og setetrekk. Skryteside

-egentlig en vanlig symaskin, men en del kraftigere enn standard. Er ofte nevnt i forbindelse med kalesje- eller seil-sying.Kjøpte min bare for å sy kalesje. Maskin + alt materiale ble en god del billigere enn det Hansen i Trondheim skulle ha for ferdig kalesje. -og så har jeg gjort det selv, med div spesialløsninger og tilpasninger... :yesnod:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...