VRT Startet 6.Mars.2009 Link til dette innlegget Startet 6.Mars.2009 RAYSTAR 590 GPS navigator Er det noen på forumet som er eier og bruker av denne GPS mottakeren? Ok, vet at det er en gammel mottaker men bruker den som reserve GPS mottaker. I den senere tid har flere og flere satelitter falt ut, og mottakeren har ikke vært istand til å bearbeide data som den har mottatt. Fant ut på nett at batteriskifte (internt minnebatteri) ville rette problemet. Dette viser seg å være riktig, men UTC dato blir helt feil. Kan legge inn riktig dato, mottaker begynner å arbeide. Denne finner satelitter og når jeg sjekker etter har dato endret seg til 89-07-17, og dette skjer hver gang. Har dette noe med at vi har passert år 2000 å gjøre? Jeg kjøpte mottakeren i 1985, og den har fungert utmerket hele tiden. Noen som kjenner til dette? Sitér dette innlegget Link to post
Servicemannen Svart 6.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2009 Har du ringt serviceavdelingen hos Belamarin? Dem er mest service-innstilte av alle agenturer i den bransjen og altid hyggelig å slå på tråden ditt Sitér dette innlegget http://www.isbater.no http://www.kabola.is Link to post
Mulligan Svart 6.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2009 Ikke år 2000, men GPS uke 1024. Noen mottagere hadde ikke plass til det ekstra bit'et. Jeg kjenner ikke din mottager, men de fleste lot seg fikse ved full reset og så en kaldstart. Medfører at mottageren må laste ned ny almanakk. Den sivile delen av Raytheon er slått sammen med Anschutz. Sitér dette innlegget Link to post
VRT Svart 6.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2009 (redigert) Jeg kjenner ikke din mottager, men de fleste lot seg fikse ved full reset og så en kaldstart.Medfører at mottageren må laste ned ny almanakk. Har skiftet ut internt batteri, da ble alle data slettet. Jeg la inn nye initialdata, som posisjon, klokke og dato. Kjørte også en master reset, da laster GPS mottaker ned nye data (almanakk) fra satelittene. Det er under denne operasjonen at UTC dato endres. Det er mulig det ikke har noe å si for GPS fungerer nå utmerket. Det er bare UTC dato som for meg er feil, og jeg antar begrensningen ligger i som du sier Mulligan i: Ikke år 2000, men GPS uke 1024.Noen mottagere hadde ikke plass til det ekstra bit'et. Redigert 6.Mars.2009 av VRT (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
VRT Svart 7.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2009 Har noen andre erfart noe lignende med sin GPS? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.