Jump to content

Hva bruker ein 120hk yamaha i drivstoff

Steinsvigen

Recommended Posts

den bruker jo 5 liter i timen men det er på sakte fart :wink: på flatt jern kan den kansje greie å supe til seg opp mot 50l/t men i normal planefart vil eg tru en 25-30 liter. kommer nå litt an på kor mykje du kan dra av på gassen mens båten fortsatt er i plan.

en annen sak er at eg hører mange som omtaler sitt timeforbruk rimelig lavt men da regner de på heile sesongen i liter/antall gangtimer. da blir det ikkje så gæærnt lell :flag:

Hei båtfolk lurer på om noen veit kva ein 120 hk yamaha bruker på full gass i timen ???

Så vidt jeg vet lager ikke Yamaha noen 120 hk motor og har ikke gjordt det på så lenge jeg kan huske....

Sikker på at du ikke mener Yanmar? De lager en 120 hesters innenbords dieselmotor...

5 Liter i timen er ikke noe problem å bruke på motorer under 5-600 hk (på tomgang), så spørsmålet ditt er umulig å svare på uten å hvite hvilken motor, på hvilket turtal og med hvilken belastning...

Yamaha = Påhengsmotor (stort sett).

Mvh. SAP

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...