Jump to content

Mye tau og stress med seilbåt?

Ship of fools

Recommended Posts

Gunga Din:Hvor god forutsetning har Mr Calder til å mene noe om hvilken båt som er best for meg? Og i så fall; hadde han kommet opp med noe annet enn det jeg har valgt selv?

självkart velger vi vel alle båt själv...har vel ikke påstått noe annet.... :smiley:

o Mr Calder vet like självklart, ikke vad som er best för deg......har heller ikke påstått det :lol: ....

däremot har han skrivet en bok som jeg prövde o gjöre litt reklam for...för den er bra,

den beskriver för- o bak-deler med olike kontruksjoner, og hur bra o dåligt olike layouter

funker....både vid bryggen o til havs.....les boken den er bra....det er allt jeg ville få fram :smiley:

S/Y Gunga Din

Hva med Moody 41?

img_0236.jpg

Utrolig lekker sak med en "classic aura" over seg. Båten har selvslående forseil og lazybag. Dette må da være en lettseilbåt for en amatør? Hvis jeg kjøper med motoriserte vinsjer, baupropell og ankervinsjer både foran og bak burde vel det være mulig å seile denne alene også?

Jeg har nå vært på seilmessen i Son og på Lillestrøm, samt en tur hos Heitman i Drøbak. Så langt er Moody den båten som er nærmest kontrakten. Men jeg trenger noen gode råd..

Har forøvrig begynt å kikke på seilkurs og planlegger å bli med på kurs i april. Sikkert ikke det dummeste jeg kan gjøre.

• 3 uker senere...

Hei,

Er selv en "som har kommet ut av skapet". Solgte min Windy 9900 og byttett til en 42" BAvaria Exclusive. Har alle seil på rull. Veldig lett å sile, men vanskelig å seile bra. Trenger nok en del øving....

Ingen grunn til å lure. Bare kjøp deg en seiler!

Det flotte med seilbåt er at jeg alltid har noe å holde på med. Liker liksom ikke å bare sitte der og passe roret på motorbåt. Nå har jeg alltid noen seil å fintrimme etc.

Lykke til videre!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...