Sun Flyer Svart 14.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2009 Jeg slipper jo det. Du har jo lest den så da kan du jo bare si hva som er den perfekte båten. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Gunga Din Svart 14.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2009 Jeg slipper jo det. Du har jo lest den så da kan du jo bare si hva som er den perfekte båten. tror ikke du vill höre det .... Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
gimi Svart 15.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2009 Det er vel ikke slik at Nigel Calder har fasiten på hva som er best? Noen liker mora og andre dattera....... Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 15.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2009 En liten saksopplysning. Nigel Calder seiler stor, tung, dyr Orustbåt. Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 15.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2009 Da er han jo innhabil. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Gunga Din Svart 15.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2009 En liten saksopplysning.Nigel Calder seiler stor, tung, dyr Orustbåt. den er ikke dyr , den bare koster litt mer..... Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
La Digue Svart 15.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2009 Eller som det heter: Den er ikke dyr, den er verdifull! Sitér dette innlegget Alle båter har sin egen sjarm - man må bare bruke litt fantasi for å finne den! Link to post
baatsman Svart 15.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2009 Mr Calder er ikke han Malø fan? Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Sun Flyer Svart 15.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2009 Gunga Din:Hvor god forutsetning har Mr Calder til å mene noe om hvilken båt som er best for meg? Og i så fall; hadde han kommet opp med noe annet enn det jeg har valgt selv? Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Framtia Svart 15.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2009 Calder har i det siste fått bygd seg en Malö 45 tror jeg, med bla hybridmotor og mange andre spesialtilpasninger. Han er vel mer i "bluewater" segmentet enn regatta modus... Sitér dette innlegget Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Sjøtummel Svart 15.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2009 Calder har i det siste fått bygd seg en Malö 45 tror jeg, med bla hybridmotor og mange andre spesialtilpasninger. Han er vel mer i "bluewater" segmentet enn regatta modus... Har ikke fulgt så nøye med, men jeg mener å huske at Calder solgte den båten før det var gått et år. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 15.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2009 Gunga Din:Hvor god forutsetning har Mr Calder til å mene noe om hvilken båt som er best for meg? Og i så fall; hadde han kommet opp med noe annet enn det jeg har valgt selv? självkart velger vi vel alle båt själv...har vel ikke påstått noe annet.... o Mr Calder vet like självklart, ikke vad som er best för deg......har heller ikke påstått det .... däremot har han skrivet en bok som jeg prövde o gjöre litt reklam for...för den er bra, den beskriver för- o bak-deler med olike kontruksjoner, og hur bra o dåligt olike layouter funker....både vid bryggen o til havs.....les boken den er bra....det er allt jeg ville få fram Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Ship of fools Svart 19.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2009 Hva med Moody 41? Utrolig lekker sak med en "classic aura" over seg. Båten har selvslående forseil og lazybag. Dette må da være en lettseilbåt for en amatør? Hvis jeg kjøper med motoriserte vinsjer, baupropell og ankervinsjer både foran og bak burde vel det være mulig å seile denne alene også? Jeg har nå vært på seilmessen i Son og på Lillestrøm, samt en tur hos Heitman i Drøbak. Så langt er Moody den båten som er nærmest kontrakten. Men jeg trenger noen gode råd.. Har forøvrig begynt å kikke på seilkurs og planlegger å bli med på kurs i april. Sikkert ikke det dummeste jeg kan gjøre. Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 20.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2009 Moody'en ser kanonbra ut. Jeg ville ha droppet el-vinsjer og baugpropell. Men det er et fritt land... Lykke til med valget! Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
eikeland Svart 10.April.2009 Link til dette innlegget Svart 10.April.2009 Hei, Er selv en "som har kommet ut av skapet". Solgte min Windy 9900 og byttett til en 42" BAvaria Exclusive. Har alle seil på rull. Veldig lett å sile, men vanskelig å seile bra. Trenger nok en del øving.... Ingen grunn til å lure. Bare kjøp deg en seiler! Det flotte med seilbåt er at jeg alltid har noe å holde på med. Liker liksom ikke å bare sitte der og passe roret på motorbåt. Nå har jeg alltid noen seil å fintrimme etc. Lykke til videre! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.