Commander1 Startet 6.Mars.2009 Link til dette innlegget Startet 6.Mars.2009 Heia Jeg vurderer å kjøpe en 31 ft. cabincruiser som har en VOLVO PENTA TD70B diesel motor innmontert. Jeg har søkt høyt og lavt på internett på temaet, har kun funnet ut at denne motoren sorterer under såkalte industrimotorer. Jeg ønsker alt mulig slags informasjon om motortypen Mvh. Stig Steinkjær Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 6.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2009 det er en god gammal seig volvo motor - akuratt slik jeg har i båten vår jeg er veeeeeeeeeeeeeeeldig glad jeg netopp har den gammle - det var den gangen volvo lagde kvalitet den overlever nok mange generasjoner nyere volvomotorer Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Dieselboy Svart 7.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2009 Vær obs på kamakslingen og ventil-løfterne. Har byttet endel på disse gamle VP. Gjelder for 70, 100 og 120 serien. Sitér dette innlegget Link to post
EivindT Svart 7.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2009 Volvo TD70B eller i det hele tatt 60-120 serien til volvo er grovbygde sliesterke motorer. Jeg jobber selv ved et volvo last og buss verksted od dette er motorer som bare går og går. de problemene som er nevn tidligere med kamaksler og ventilløftere er ikke større en på andre motorfabrikanter. Men ingen diesler i denne klassen liker overrus på turtallet. Har selv en TD 70B i min båt og er kjempefornøyd. Sitér dette innlegget Link to post
Cheyenne Svart 8.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2009 Hei . Jeg har en tmd70c motor i båten. Det er faktiskt en av grunnene til at den båten ble kjøpt. Jobbet tidligere som mek. i busselskap med mye Volvo. 70 maskinen hadde vi en stående vits om at den eneste måten å ta livet på den var å skyte den. Du trenger ikke å være redd den. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.