Sjeldenutpå Startet 7.Mars.2009 Link til dette innlegget Startet 7.Mars.2009 Har en pioner 325, sånn med rettkonsoll,til ungebåt, denne kjøpte vi i sommer, og har ennå ikkje hatt på land. Men det ser ut til å vere masse riper på den og litt matt i plasten. Får ta den opp nå og klargjere den til ny sommer. Hvilke stoff får fargen tilbake på denne? Er det riktig at en kan glatte riper med dtrykejern?(vil kona mere dette etterpå...) evt fylle i riper med noe? Finnest det rød sika eller tec7... Håper nokon har prøvd ut noko med slike båter Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
alma Svart 7.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2009 Tror ikke du kan fylle ripene med noe. Strykejern er kanskje en mulighet, men er redd for at båten fryktelig fort blir skjoldete. Det finnes,fantes hvertfall en flaske med noe lurium man kunne smøre på. Klarer ikke huske navnet på denne nå, skal tenke på det. Tipper det er noe samme middelet som man bruker på plastfangere på bil. F.eks Autoglym Bumper Care. Ellers er vel ikke en pioner en pioner uten litt bruksmerker??? Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 7.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2009 Du kan bruke hvilken som helst plast/ vinylfornyer til bil. F.eks "bumper care" fra Autoglym fungerer meget bra Tar du kontakt med produsenten kan de sende deg en slags stav i limpistol-patron størelse av samme material som båten er laget av. Denne smeltes og strykes ut i sprekken eller dype riper med kraftig loddebolt. Om det er lett i praksis eller ikke vet jeg ingenting om.... Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
sol Svart 7.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2009 Du kan bruke Polytrol.Den frisker opp fargene Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 7.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2009 Kjempetakk for svar Skal prøve det enkleste først. Får sjå kor dype riper er når eg får den opp. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
27 knop Svart 7.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2009 Om det er lett i praksis eller ikke vet jeg ingenting om.... Har gjort det samme. Brukte limpistol med rødt lim, men området som skal repareres må vaskes med rødsprit. Ikke vanskelig. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 7.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2009 (redigert) Har bare sett rød lim med glitter i...hehe. Barna brukte det til julepynt. Hvor kan slik finnest i salg? Enklest :da tenkte eg på bumper shine Redigert 7.Mars.2009 av Sæbø (see edit history) Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
27 knop Svart 7.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2009 Hadde sikkert tatt seg ut med litt glitter på de heller så trauste pionerene Men limet ble kjøpt hos pionerforhandler. Sitér dette innlegget Link to post
ÅtteGlass Svart 7.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2009 Jeg har reparert småsprekker i Pionerjolle med farvede plaststaver som vi fikk fra produsenten. Brukte en sånn varmluftpistol som brukes til linoleum, og varmet opp sprekken og plaststaven slik at de ble "sveiset" sammen. Det var litt vanskelig å få til teknikken, men det ble tett. Sitér dette innlegget Oslo Seil- og Båtskole. Link to post
Frivakten Svart 7.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2009 (redigert) Det er helt riktig beskrivelse av anbefalt reperasjon. Ovenstående er en bruksanvisning fra produsenten som jeg har fått scannet inn og lagt i bildearkivet. Desverre ble den uleselig og orignalen er borte. Redigert 7.Mars.2009 av Krisida Magni (see edit history) Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.